Aldrig nöjd

Det är det bästa med att vara nöjd. :fakta
Med en vacker SportHoj njuter man även när kliver av! :tungan

View attachment 457951

Jag kör ju också SportHoj i ordets rätta bemärkelse: Lätt, snygg och alldeles lagom snabb...

917e8d5ddf4fe50ebd715a41bd31d64e.jpg

Jag kör ju också SportHoj i ordets rätta bemärkelse: Lätt, snygg och alldeles lagom snabb...

917e8d5ddf4fe50ebd715a41bd31d64e.jpg

Och den är en gul SportHoj! :tummenupp

Men är man nöjd med en GS så är det också rätt! :tummenupp
Att fler kör GS än Daytona gör inte mig mindre nöjd. ;)

Nu blir det lite avvikelse från ämnet som handlar om att vara nöjd.
Men spåra ur gör man inte bara på järnvägen utan även på SportHoj! :D

För när det gäller vad som är en SportHoj i ordets rätta bemärkelse så är det nog Lejonkungen som gäller.
Sanningen ligger hos betraktaren!

Sedan är det inte så viktigt om man kör gruSHoj eller SportHoj, är man nöjd så har man överseende med vad andra skulle kalla nackdelar. Och det är det bästa med att vara nöjd! :hej

Jag är aldrig nöjd.
Det finns alltid någon mer hoj eller pryttel jag vill ha, även om jag nyligen köpt en.
Jag är dålig på att sälja det jag har också men nu ska en del bråte bort och när det gäller hojar så blir det nog bara ett märke framöver, det underlättar logistiken.

Jag har en hoj som inte är kul att köra, den är fan inte snygg och inte speciellt rask heller, men eftersom den inte är värd något lär jag ha den kvar. Självklart är det min CBR1000F jag menar. Den kostar knappt en tusenlapp per år att hålla användbar och än så länge har jag råd med det. Super Teneren jag bytte bort mot den hade jag kunnat köra i grisväder, men så tänkte jag inte den dagen.

Jag har en hoj som inte är kul att köra, den är fan inte snygg och inte speciellt rask heller, men eftersom den inte är värd något lär jag ha den kvar. Självklart är det min CBR1000F jag menar. Den kostar knappt en tusenlapp per år att hålla användbar och än så länge har jag råd med det. Super Teneren jag bytte bort mot den hade jag kunnat köra i grisväder, men så tänkte jag inte den dagen.

Så talar en sann hojåkare! Du kör hoj, hedrande även om den inte är kul, snygg, rask :)

Jag pratar naturligtvis om min SportHoj, annars skulle jag ju inte vara nöjd. :krama ;) :hej

Sedan var det väl skönheten, inte sanningen som gällde innan Trump ändrade på vad sanning är. :D

“Beauty lies in the eye of the beholder”
It’s a phrase with the power to silence. Once it’s been uttered, trying to keep up a dialogue about the merits or drawbacks of certain visual things can come across as shrill, anti-social or just plain rude.

https://www.theschooloflife.com/the...r-say-beauty-lies-in-the-eye-of-the-beholder/

Jag älskar travestin på det ordspråket, "Beauty lies in the eye of the beerholder". :fyllisar

JDet finns alltid någon mer hoj eller pryttel jag vill ha, även om jag nyligen köpt en.

Sen kommer man tyvärr till den punkt när ha-begäret börjar mattas av. Det enda JAG vill ha är en hamburgare - dvs att grensla av vid Stjärnsundskiosken. Fyra månader kvar tills grillen öppnar.

20200809_160027x1024.jpg

Det är märligt hur däckslitaget ändras med åldern. Första hojarna fick nya bakdäck efter typ 150 mil och var alldeles platta. Numera tar sidorna slut först - efter 5 gånger längre körsträcka. Numera körs det bara till Näcken för att få ribba istället för någon annans njutning.

näcken-bensin.jpg

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...