Dr.Bike
Guest
Skulle dom behöva klara en klotning?
Sama tanke...
Eller: Vid en klotning är nog dessa kablar det MINSTA bekymret man har...
(och ja de dras ju ur om stickpropparna är vettigt placerade/förankrade)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Skulle dom behöva klara en klotning?
Det jag undrar är väl vad händer när du svettar ner alltihopa ?
kortsluter det om det blir blött ?
finns det någon snabbkoppling så man får bort det ifall det börjar brinna ?
osv osv.
Sama tanke...
Eller: Vid en klotning är nog dessa kablar det MINSTA bekymret man har...
(och ja de dras ju ur om stickpropparna är vettigt placerade/förankrade)
Skulle dom behöva klara en klotning?
Efter en klotning och man hamnar på sjukan.
Det är då folk börjar undra på riktigt varför man har en bildynevärmare över huvudet..
Efter en klotning och man hamnar på sjukan.
Det är då folk börjar undra på riktigt varför man har en bildynevärmare över huvudet..
Allt har en baksida.Det jag menade är om dom så att säga åker isär lätt så man inte "stryps" och hänger kvar i bågen om man klotar.
Men herregud, det är 12V likström, inte 50kV 50Hz växelström.
Brukar du grillas till döds av att ta på båda batteripolerna av ett bilbatteri?
Nu börjar till och med jag få kalla fötter.Ta 1st 9 volts batteri
ta lite stålull utan tvål
lägg batteripolerna mot stålullen.
Se det börja glöda och om du nu lägger tex lite bommull där börjar det brinna.
räcker det som svar ?
Det finns ett antal andra applikationer där folk som gjort liknande försök har kortslutit grejerna och fått brännskador.
Hur 17 kommer jag åt laddregulatorerna?Ja fy fasen vilken resa du ska ut på!
Riktigt avis.
Trots ditt monumentala kåpglas så behöver du nog all värme du kan få.
Generatorn lär få ladda fett hela tiden så ett tips: Honda har dålig kylning av laddregulatorerna, så ta bort den, smeta på kylpasta på baksidan. Smacka på plats igen.
En livförsäkring.
Räknar du med något bättre väder i sydeuropa? Eller är det så att säga hösten i hälarna hela vägen ner? Kanske du kör ifrån kallfronten någonstans?
Varför denna årstid och inte i somras?
Ta 1st 9 volts batteri
ta lite stålull utan tvål
lägg batteripolerna mot stålullen.
Se det börja glöda och om du nu lägger tex lite bommull där börjar det brinna.
räcker det som svar ?
Det finns ett antal andra applikationer där folk som gjort liknande försök har kortslutit grejerna och fått brännskador.
allvarligt talat om du inte gillar mina frågor så tycker jag du skall sluta läsa dem.
Nog för att jag har rejält med ull på bröstet, men det har en helt annan resistans än stålull...
Jag är fullständigt medveten om att stålull leder ström jättebra, men jag är lika medveten om att människokroppen leder ström skitkasst.
Allvarligt talat![]()
Nu börjar till och med jag få kalla fötter.
![]()
Allvarligt: har stålull utan tvål och bomull någon relevans i sammanhanget?
om du nu vet det så bör du ju då kunna dra slutsatserna av det också ?
Brännskadorna kommer ju inte av att kroppen leder ström, utan av att det som blir varmt blir lite för varmt lite för nära kroppen alternativt lite för varmt och det tar eld i själva fodret, skulle det skita sig någonstans (kortis) så innebär det då att man skall ta sig ur skinnstället alt jacka osv, undertiden som man får brännskador. mindre kul kanske. Jag tror inte att 12v skulle vara något större problem annat än på vissa platser där huden är väldigt tunn.
Du skrev
"Det jag undrar är väl vad händer när du svettar ner alltihopa ?
kortsluter det om det blir blött ?
finns det någon snabbkoppling så man får bort det ifall det börjar brinna ?
osv osv."
Näe, det "kortsluter" inte, oavsett hur blött det blir så blir det fortfarande inte stålull.
Ett värmelement består utav kanthaltråd med en viss resistans per meter, noggrant inpackat i icke brännbart material.
Precis på samma sätt som en värmeväst du kan köpa för tio gånger pengarna.
Varför skulle det börja brinna?
Sitsjäveln är gjord för att nötas mellan arslet och bilstolen i tusentals mil.
Fan vad folk är opåhittiga nuförtiden, man kan aldrig hitta på något själv, för görs det inte av ett multinationellt företag är det per automatik livsfarligt och dåligt.
Hade folk på 40-50 talet haft den inställningen skulle fan inte mycket ha varit uppfunnet i dag.
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |