Aldrig mer hoj eller aldrig mer dator?

Dator eller hoj?

• Antal röstningar
    0
Då är man ju totalt rökt oavsett, eftersom att en vanlig telefonlina nuförtiden kopplas över internet på en del ställen, din bank kör transaktionerna över internet m.m.
Så utan internet alls funkar inte.

Det är ju bara DU som inte får nyttja det. Alla andra får fortsätta som vanligt. Dvs du får gå till banken för ärenden, läsa annonser i gula tidningen. Skaffa fax.

Det är ju bara DU som inte får nyttja det. Alla andra får fortsätta som vanligt. Dvs du får gå till banken för ärenden, läsa annonser i gula tidningen. Skaffa fax.

Så jag får med andra ord nyttja fördelarna, sålänge jag inte gör det i första hand? Najs, då så knallar jag hem till en polare och låter denne hantera min bunte räkningar för en pizza. :D

Jobbet som IT-arkitekt skulle vara svårt att utföra utan dator, eller nja, kanske mest kalenderbokningar och dokumentskrivning som blev lidande. Resten kan skissas på whiteboard eller tas över mobil (men det är ju en dator det med). Hur skulle förresten insprutet på hojen mappas om utan dator? olösligt problem...

Hojåkningen skulle kunna ersättas med skärmflygning, racerbåt, MMA eller vad sjutton som helst som ger lite kickar :D Fast lite skulle man nog sakna det hela.

Hojåkningen skulle kunna ersättas med skärmflygning, racerbåt, MMA eller vad sjutton som helst som ger lite kickar :D Fast lite skulle man nog sakna det hela.

Kappsegling, kitesurfing, bilracing !, downhill mountainbike, rätserbautar, kampsport, dans, fotboll, hockey, alpinsport, bergsklättring...

Listan kan göras lång över substituten :tummenupp

Hela hypotesen faller om du inte ska försaka något.

Jag kan ju använda en revisor som hanterar mina räkningar istället om det nu är där skon klämmer, men det är billigare med en polare.

Far kör helt utan dator och internet, och han driver företag och omsätter miljoner. Tvivlar på att jag skulle ha större problem än honom faktiskt.

Hojen skulle vara det första som ryker oavsett vad valet är. T ex om jag nån gång skulle hamna i nån ekonomisk kris eller av någon anledning behöva börja spara..

Känns som att en dator är "något" mer mångsidig än en hoj.

Måste det va en gammal sunkhoj utan dator? Nej, aldrig mer hoj i så fall.

Även om dator kan betyda allt som innehåller en processor så menade nog TS persondator när han ställde frågan. Om vi alla enas om det slipper vi en massa hårklyverier. :)

(Fast jag tvivlar inte på att wesserbissarna kan gröta ner sig i den termen med..)

Va fan, är alla födda på dator-tiden här eller? Fanns ju en tid innan datorer och ändå lyckades folk överleva på något sätt!

Så länge jag hade fått ha kvar mobilen, kan vara en vanlig mobil ingen smartphone, så hade datorn rykt framför hojen. Även om jag nu inte kört så mycket hoj senaste året så hade det nog bara varit mer nytta att bli av med datorn än hojen. Mer tid åt att göra saker istället för att uggla här. :tummenupp

Med tanke på hur mycket tid jag tillbringar framför datorn skulle det vara skönt att inte få använda den mer.
Tänk så mycket fortare allting i garaget skulle gå.
Fast det går kanske på ett ut med att man inte kan googla sprängskisser etc. längre.

Blir nog ändå datorn som ryker för min del.

Jobbar ju med datorer hela dagarna, så tyvärr så hade hojen fått stryka på foten - annars hade jag blivit arbetslös och det hade varit svårt får mig att hitta ett lika bra jobb utan mina IT-kunskaper.

Jobbar ju med datorer hela dagarna, så tyvärr så hade hojen fått stryka på foten - annars hade jag blivit arbetslös och det hade varit svårt får mig att hitta ett lika bra jobb utan mina IT-kunskaper.
Får instämma till fullo. Hojarna hade fått ryka, inkomster först nöjen sen.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...