Aldrig mer hoj eller aldrig mer dator?

Dator eller hoj?

• Antal röstningar
    0

N.A.S.A

Sporthojsnörd
Gick med
19 Jul 2009
Hoj
Piper PA-28 Archer II -1989
Kort sagt, om du fick välja mellan att aldrig mer få köra hoj eller aldrig mer använda en dator, vad hade du valt? Vad ligger dig närmast hjärtat, slösurfande eller hojkörande?

Hojen är väldigt mycket nöje och lite nytta. Datorn är väldigt mycket nytta och en del nöje. I dagens samhälle klarar man sig dåligt utan dator, den används ju till allt. Betala räkningar, skaffa information om saker och ting, kommunicera med folk etc etc. Så det får väl bli aldrig mer hoj då, för även om hojåka är roligare än just slösurf så tror jag att det skulle bli jäkligt svårt att leva mitt liv utan att använda en dator igen.

Använder dator i jobbet så för att det ska funka måste jag antingen byta jobb eller skaffa skrivmaskin, sekreterare, fax samt en tekniker som sköter det digitala när jag föreläser. Men hellre det än att sluta köra hoj. För 10 år sen var jag gravt datorberoende men idag är jag frisk.

Inte många roliga hojar som inte innehåller någon form av dator idag. Dessutom skulle det lite beroende på vad som menas med att "använda en dator" kunna bli jobbigt att transportera sig, kommunicera med omvärlden osv.

Har du inga riktiga vänner, ingen telefon och inga ben?

Jo, men de använder också datorer. Jag har dessutom inget jobb utan datorer, så själva förutsättningen för att kunna finansiera hojåka försvinner.

Men eftersom man inte behöver göra valet i verkligheten så fortsätter jag med både ock. :tummenupp

Plättlätt!!! Klart man väljer hojen! Det är ju en familjemedlem, att välja bort honom skulle ju vara som att välja bort ett av barnen, det gör man bara inte! PunGCKt :7peta

Jag skulle väja att ha kvar hojen.
Även om det skulle innebära karriärbyte.
Hojen är en pryl som personifierar allt som gör att jag orkar gå upp på morgonen. Datorn är en praktisk pryl för att slösa lite tid, och betala räkningar i princip.

Jag skulle väja att ha kvar hojen.
Även om det skulle innebära karriärbyte.
Hojen är en pryl som personifierar allt som gör att jag orkar gå upp på morgonen. Datorn är en praktisk pryl för att slösa lite tid, och betala räkningar i princip.

Så du ska stå med Maj-Britt och Henry på Swedbank-kontoret och gnälla över öppettiderna när du ska betala räkningarna istället? Ringa en kompis för att fråga om det händer nåt i helgen eftersom du inte får FB-eventet? Och skippa ingenjörskarriären för att köra buss?

Nej, utan dator lever man i stenåldern, det finns mkt som är kul i livet, hojåka är bara en av dem sakerna.

Så du ska stå med Maj-Britt och Henry på Swedbank-kontoret och gnälla över öppettiderna när du ska betala räkningarna istället? Ringa en kompis för att fråga om det händer nåt i helgen eftersom du inte får FB-eventet? Och skippa ingenjörskarriären för att köra buss?

Nej, utan dator lever man i stenåldern, det finns mkt som är kul i livet, hojåka är bara en av dem sakerna.

Jag kan betala dem med telefonen. ;)

Jag kan betala dem med telefonen. ;)

Smartphone är en dator...

När du ska boka resor, ska du gå till resebyrån då? Ska du börja slå i telefonkataloger för att hitta nummer och adresser?

Jag håller med ovan, prioriterar man hojåka så högt så är man fan lite felvaggad om man inser vad ett datorfritt liv skulle innebära ;)

Jag skulle i princip inte kunna arbeta utan en dator.

Men om vi håller oss till fritiden så skulle jag lätt välja bort datorn framför tvåhjulingarna.

Beträffande frågan om räkningar så kan dom gireras utan att man behöver ställa sig i kö på posten/banken. Att tvingas blädra i en telefonkatalog eller gå till en resebyrå för att boka en resa ser jag som acceptabla ansträngningar.
FB antar jag betyder Facebook... :zpy

Smartphone är en dator...

När du ska boka resor, ska du gå till resebyrån då? Ska du börja slå i telefonkataloger för att hitta nummer och adresser?

Jag håller med ovan, prioriterar man hojåka så högt så är man fan lite felvaggad om man inser vad ett datorfritt liv skulle innebära ;)

Nej, en smartphone är en smartphone.
Om allt med en CPU, lite minne och input/output räknas som dator så blir det genast att flytta ut till en stuga på landet utan el och odla egen mat. Inget i vårt samhälle är i princip befriat från de sakerna.

Och mina datorer går sönder emellanåt, och jag klarar mig utmärkt utan dem.

Jag tycker man är felvaggad om man inte klarar sig utan dator.

Termen dator kanske ska definieras tydligare. Jag ställer det som synonymt med ingen tillgång till internet. Alls.

Då är man ju totalt rökt oavsett, eftersom att en vanlig telefonlina nuförtiden kopplas över internet på en del ställen, din bank kör transaktionerna över internet m.m.
Så utan internet alls funkar inte.

Aldrig att ja tänker knata ner till banken för att betala räkningar, hojen kan fara åt helvete :D

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...