ALDRIG mer en KTM!!!

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Historien börjar med att jag för ca 3mån sedan köpte en NY Duke :crash
Efter ett par dagar så börjar den gå ojämnt + avgassystemet läcker som ett såll. Efter det går den bra ca 2mån. sen ser jag att skruven som man skruvar tillbaka trippmätaren med är borta, och så läcker den visst gaffel olja när man skruvar på justerskruvarna på gaffeln. jaja skit samma tänker jag, den går ju iaf. Men efter ytterligare ett par dar så börjar motorn låta som en j*vla stenkross....1vevlager + frihjulslager som pajat :mad:

Efter 1mån väntande så fick jag för några dagar sedan tillbaka hojen. Igår började den dö vid jämna mellanrum när man ska axa på..tills nu idag då den börjar smälla som en HD när man släpper gasen, och till sist så blev man stående, men efter några min så vaknad fanstyget till liv igen och smällde vidare en bit innan den dog igen...tog mig till slut hem iaf.

Så det är KTM ni ska köpa, det är bra grejor det :tummenupp

:mad: :mad: ALDRIG MERA EN KTM :zpy :zpy

Men då, vilken otur!! :(

Låter ju nästan som om det skulle varit en Husa! Säker på att det är en KTM? ;) hehe

*duckar för kängor av ilskna Husa-ägare*

Last edited:
Hello wheeliegirl :hej
Ute och filmade lite med hojen i går :D As kul!
Hur mås det?
Kanske skulle skickat ett privat mess, men skit i de ;)

Dags att köpa en sån här så slipper du bekymmer... :D

Bifogat

• 34.jpg
    34.jpg
    61.5 KB · Visningar: 688
Hur långt har du kört?
Har du kollat oljan?
Har du bytt oljan?
Har du ställt ventiler?
Har du luftat framgaffeln?
Är den strypt?

jb skrev:
Hur långt har du kört?
Har du kollat oljan?
Har du bytt oljan?
Har du ställt ventiler?
Har du luftat framgaffeln?
Är den strypt?

500 mil.
Ja, gjort 100mila, + ett extra oljebyte.
nej.
nej.
nej.

Wheeliegirl skrev:

Låter ju nästan som om det skulle varit en Husa! Säker på att det är en KTM? ;) hehe

Kanske mecken behövde en KTM motor och stoppade i en Husa motor i stället :)

Ja vadå, det är väl en stånka? Man får ju fan hålla i skruvar och skit, annars lossnar det. Vet inte hur många skruvar som fattas på XT:n nu. Förmodligen fler än på mig.

Så ja!!!! Så om du hade en annan hoj så skulle den vara betydligt bättre i hållbarhet, t,ex husky alt husa,vor?????
du fick nog ett måndags ex.

Antar att du ska köpa en husaberg nu? :D

Gustav1 skrev:
Ja vadå, det är väl en stånka? Man får ju fan hålla i skruvar och skit, annars lossnar det. Vet inte hur många skruvar som fattas på XT:n nu. Förmodligen fler än på mig.

Haha! :lol

Gustav1 skrev:

De e samma på min TT... allt lossnar...

motardnisse skrev:
Så ja!!!! Så om du hade en annan hoj så skulle den vara betydligt bättre i hållbarhet, t,ex husky alt husa,vor?????
du fick nog ett måndags ex.

Antar att du ska köpa en husaberg nu? :D

Nädå, lär ha kvar problembarnet, var bara lite aggresiv efter att varit utan hoj hela semestern :)

Polarn har fö en Husa, som han kört 70mil med och redan varit inne på verkstaden :tummenupp

Nä, man ska ha en trampcykel utan växlar, där man dragit fast alla skruvar med PL400 :D

Rammstein skrev:
Historien börjar med att jag för ca 3mån sedan köpte en NY Duke :crash
Efter ett par dagar så börjar den gå ojämnt + avgassystemet läcker som ett såll. Efter det går den bra ca 2mån. sen ser jag att skruven som man skruvar tillbaka trippmätaren med är borta, och så läcker den visst gaffel olja när man skruvar på justerskruvarna på gaffeln. jaja skit samma tänker jag, den går ju iaf. Men efter ytterligare ett par dar så börjar motorn låta som en j*vla stenkross....1vevlager + frihjulslager som pajat :mad:

Sen kör du ju som en dåre också :D Jag skulle också ha pajjat om jag vore din Duke :fakta

Wheeliegirl skrev:

:mad: Om jag skickar en gammal illaluktande, trasig känga med posten, lovar du att kasta den på dig själv då??? ;)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back