Alastaro, Finland

FARFAR

Tittar på 2012!
Gick med
8 Aug 2004
Hoj
2 st ZX 10-09 Race
Hej jag ska åka till Alastaro på SO tävlingen, tänkte man kunde få några tips om bäst å billigast väg och hur lång tid det tar å köra från färja till banan så man bokar rätt:tummenupp

Jag tänkte också ev åka dit om min höft läkt hyfsat.
Vill också ha tips!

Jag ska dit, åker båt till Åbo/ Turkku. Enligt Alastaros webbsida så tar det 45 min med bil från Åbo.

Åker på torsdagsmorgonen med Silja Line värtahamnen kl 7 och sen hem kl 20 på söndagskvällen. Gå till baren och sänka två bärs, sen dax att sänka sig själv i hytten och vakna i sthlm efter natten :-)

Vi ses.

/Nitrous

Jag ska dit, åker båt till Åbo/ Turkku. Enligt Alastaros webbsida så tar det 45 min med bil från Åbo.

Åker på torsdagsmorgonen med Silja Line värtahamnen kl 7 och sen hem kl 20 på söndagskvällen. Gå till baren och sänka två bärs, sen dax att sänka sig själv i hytten och vakna i sthlm efter natten :-)

Vi ses.

/Nitrous

Åker med samma färja. Trist bara att det ska ta sån tid. 10-11 timmar till Finland. Ses på båten..

Samresa?

Är det någon som vill samresa till Alastaro från Stockholm? Tänkte det kunde vara smart att dela färjekostnaden. Jag har buss med plats för 2 hojar. Du kan ta med en meck också, det får plats.

Kolla färjepriser nogrannt, och med alla rederier. När vi nyligen åkte till Kemora (Sthlm-Turku) fick jag följande priser:

Finnlink 12.000 t&r
Seawind line tio ungefär
Siljaline 6000 t&r men de hade ingen ledig plats som passade oss.
Viking line 4900t&r som sedan vid bokning blev 5100:- men fortfarande billigare.

När vi stod i färjekön för att åka på viking kom en bokningsbekräftelse ! från finnlink och att de hade nya motorsportpriser så 4700t&r skulle det kosta. Lite sent att skicka det några timmar före avresa bara.

Min bokning blev en budget variant, åker dit torsdag 07 framme 20 och hem blev måndag 8 framme 18 i Stockholm.
Pris med van blev 1112kr tur och ret, men då ståbiljett i rätt många timmar båda hållen.
Men spara 1300 till däck;)

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...