Alakhai ganska ok på sand med!

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Inte om RR, men om en RR-förare!

Robban, som kör SS600 fick i år inte behålla sin elitlicens i cross pga att han inte kört någon tävling på ett bra tag, men han lyckades få ett wildcard till SM-finalen på Ripabanan.
Han kvalade som tvåa och körde i mål som femma... Snacka om att sätta SVEMO på plats... :D
Ganska bra med tanke på att han inte har kört många minuter cross i år, och till nästa år så hoppas vi på att han orkar ett helt race och kommer på pallen istället! :banana

http://www.kristianstadsbladet.se/a...50930/SPORT/109300881&SearchID=73222235156081

http://www.kristianstadsbladet.se/a...51003/SPORT/110030994&SearchID=73222235156081

:)

Robban e grym! Riktigt roligt att det gick så bra. Kommer att tänka på hans kommentar när jag frågade varför i hela friden han hade varit ute och sprungit några varv runt mantorp på lördagkvällen - "Naej, det är inte för att orka med den här slöa gubbsporten, jag ska juh köra cross om ett par veckor" ;)

Don Quixote skrev:
...- "Naej, det är inte för att orka med den här slöa gubbsporten, jag ska juh köra cross om ett par veckor" ;)

ERIKSSON har sagt något liknande en gång i tiden när han började med RR.
"Cross är skitskoj men jag orkar inte med all j-a fysträning. Så nu blir det RR istället."

Chrille skrev:
ERIKSSON har sagt något liknande en gång i tiden när han började med RR.
"Cross är skitskoj men jag orkar inte med all j-a fysträning. Så nu blir det RR istället."

Marco Melandri sa detsamma, "I quit motocross because roadracing is easier"

oscar skrev:
Inte om RR, men om en RR-förare!

Robban, som kör SS600 fick i år inte behålla sin elitlicens i cross pga att han inte kört någon tävling på ett bra tag, men han lyckades få ett wildcard till SM-finalen på Ripabanan.
Han kvalade som tvåa :)

Snyggt av Robban! Att han e så vass utan träning.!!!

GRYMME

Tackar för alla gratulationer.. Det var en bra dag på crossbanan i Lördags kan man säga. :) Kul att så många kom dit och kollade också, ingen nämnd, ingen glömd men har nog aldrig sett så många RR-förare på cross SM förr. :tummenupp

Ingen som har en bild på starten i MX-2 heatet fresten?! Hade varit skoj att ha !! :tungan

oscar skrev:
Nja, jag har kört cross med honom, men såååå snabb är han inte! :rolleyes:
Haha, vi kan åka samma klass på stubbracet så får vi väl se... :7peta

Inte illa. :tummenupp
Själv provade jag på cross för ungefär en månad sedan. Jag hade innan dess bara sett en crossbana på vykort.
Ett varv o c:a 7 vurpor. :död Jag kommer nog inte satsa på cross. :3freak :hihi

Mad Moose skrev:
Inte illa. :tummenupp
Själv provade jag på cross för ungefär en månad sedan. Jag hade innan dess bara sett en crossbana på vykort.
Ett varv o c:a 7 vurpor. :död Jag kommer nog inte satsa på cross. :3freak :hihi

nja du borde nog inte göra det :7peta

cross är ju skit roligt på vinter halvåret lär bli några helger nu i vinter :banana :banana

En bild säger mer än tusen ord... Wildcardnummer 301 och först händer inte så ofta..

Bifogat

• DSC_0091_2.jpg
    DSC_0091_2.jpg
    128 KB · Visningar: 155
alakhai skrev:
En bild säger mer än tusen ord... Wildcardnummer 301 och först händer inte så ofta..

Grymt! Men hur kommer det sig att wc-föraren ser ut som om han kör i ett fabriksteam?

alakhai skrev:
Tackar för alla gratulationer.. Det var en bra dag på crossbanan i Lördags kan man säga. :) Kul att så många kom dit och kollade också, ingen nämnd, ingen glömd men har nog aldrig sett så många RR-förare på cross SM förr. :tummenupp

Ingen som har en bild på starten i MX-2 heatet fresten?! Hade varit skoj att ha !! :tungan

Haha, vi kan åka samma klass på stubbracet så får vi väl se... :7peta

Grattis!!! Grymt imponerande. Maila gärna lite enkla instruktioner hur man gör så jag kan piska Oscar på Gotland :)

Mäktigt gjort!

Körde själv cross för första gången för en månad sen, innan hade jag aldrig ens vart på en crossbana. Folk fattar inte hur jäääävla jobbigt det är. Efter det har jag fått grym respekt för snabba crossåkare som jag inte hade innan. :tummenupp

ZoulFly skrev:
Grattis!!! Grymt imponerande. Maila gärna lite enkla instruktioner hur man gör så jag kan piska Oscar på Gotland :)

Haha.... Du får köra hur du vill sålänge du håller dig undan när nr 642 kommer körandes som ett skott!

Robbans personbästa på Gotland är två varv... :hihi

Alltid kul när nån nygammal förare kliver in och kör ifrån stammisarna :tummenupp
Nya lilla Ktm´en verkar gå bra!

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Back