Akvariefisk fråga!

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date
Nu såg jag att Sadnglad hade skrivit att han tyckte akvariet var för litet...... well well jag har precis släppt i 5st tetror till!

Nu får vi se om dem bildar ett gäng :martialar :machinegu och får RIISPECKT från de stora grabbarna!

On-topic: Är det en Nordea-gris som ligger i akvariet nere till vänster? :va

Molly är fenbitare så dom jagar lite på neontetror om dom är för få. Jag har Malawi-ciklider och dom kan vara lite råa/brutala mot varandra. Dom är underhållande för det rör sig hela tiden. Man ska dock inte vara blödig när man har såna fiskar.

Malawi is the shit:yoparty :gnissla
Har ett 540L med Malawi i och där kan man snacka om rivirslagsmål.
Den som blir utmobbad ser ut som den blivit körd i en mixer om den överlever :D

Malawi is the shit:yoparty :gnissla
Har ett 540L med Malawi i och där kan man snacka om rivirslagsmål.
Den som blir utmobbad ser ut som den blivit körd i en mixer om den överlever :D

Jepp inte är dom snälla ! Mitt är på 630L . Fart är det nästan jämt.

FÖRBJUD KAMPFISKAR!!!!!!1111oneoneone :4skrika
Var på en restaurang en gång där de hade som en stor cylindrisk vas med en kampfisk i på varje bord. Vår fisk såg så uttråkad ut så jag lånade vasen från grannbordet och ställde intill vår, jävlar vilken fart det blev på dem då. :) De försökte äta upp varandra genom glaset, och hade nog fortsatt tills de fick hjärtattack om jag inte särat på dem igen när vi gick.

En sak som är säker är att man inte ska blanda Scalarer(stavning:gnissla) med andra..

Dem e helt jävliga, först jagar dem livet ur dem så stackarna, sen så käkar dem upp dem..och om en av dem själva är lite svag, käkas han också upp..

SÅ var det i mitt akverium iaf, tillslut hade jag en stor jävel kvar..sen dog han nog av uttråkning:gnissla

jag har haft mina stora scalarer med de mesta av fiskar och aldrig haft några problem.... däremot påfågelciklider/oskar är riktigt glupska! de käkar tamigfaan allt men är riktigt fina! det värska med dem var att när man skulle mata dem så hoppade dem upp å bet i fingrarna!

malavieciklider (stava) är annars nått att rekomendera! finns några riktigt fina arter! sen är de inte så förstörda som "vanlig" akvariefisk e.

jag har haft mina stora scalarer med de mesta av fiskar och aldrig haft några problem.... däremot påfågelciklider/oskar är riktigt glupska! de käkar tamigfaan allt men är riktigt fina! det värska med dem var att när man skulle mata dem så hoppade dem upp å bet i fingrarna!

malavieciklider (stava) är annars nått att rekomendera! finns några riktigt fina arter! sen är de inte så förstörda som "vanlig" akvariefisk e.

Tack men jag har redan fyllt mitt akvarie med det som skall.... det enda som återstår är två städare (algätare och glasputsare)

Om du ska ha något snyggt som algätare: Golden Nugget
L177_queen_gold_nugget2.JPG

eller en L 204 (vet inte vad deb heter i affär)
l204_2_s.jpg

eller en Zebra mal
hypancistrus_zebra%20hane.jpg

Hittade en sida med fräcka malar oxå
http://discus.ms/fotogalleri_malar.asp

Last edited:
Yääh yääh min snopp är längre en eran!

Endast pojkar med små organ köper stora akvarier! :hihi

Men hallå där!! Trots obefintligt maskformigt bihang hängande på utsidan så har även jag haft monsterakvarien!! (japp,plural) och nu snackar vi riktiga Ciklider, inget mes. Bästa sort är från Amazonasfloden och inte Malawi. De attackerar t.o.m vuxna som entrar rummet när de har småttingar, meeeen tryckte man fejan ända in i glaset så backade dom och såg purkna ut...enda sättet att tygla en ciklid på. ::)

On-topic: du har gjort helt rätt i att öka på tetrorna, borde ha sett resultat av det nu.. ?

Men hallå där!! Trots obefintligt maskformigt bihang hängande på utsidan så har även jag haft monsterakvarien!! (japp,plural) och nu snackar vi riktiga Ciklider, inget mes. Bästa sort är från Amazonasfloden och inte Malawi. De attackerar t.o.m vuxna som entrar rummet när de har småttingar, meeeen tryckte man fejan ända in i glaset så backade dom och såg purkna ut...enda sättet att tygla en ciklid på. ::)

On-topic: du har gjort helt rätt i att öka på tetrorna, borde ha sett resultat av det nu.. ?

Dom simmar inte i stim men dem blir heller inte jagade!:tummenupp

Kan vi inte göra det här till en akvariebildstråd?!!!

Bild 1: <300 liter sverigefiskar.

Bild 2: Elritsa och storspigg.

Bild 3: Stäm och simpa.

Fler sorter har jag ej lyckats fånga förutom aborre, och de tror jag inte man kan ha där i.

Bifogat

• akvarie1.jpg
    akvarie1.jpg
    108.3 KB · Visningar: 58
  • akvarie2.jpg
    akvarie2.jpg
    75.4 KB · Visningar: 52
  • akvarie3.jpg
    akvarie3.jpg
    100 KB · Visningar: 72
Tänkte bara säga tt jag e skit full och att jag har vfarit på kräftdkiva idag vilket klassar som en akvariefråga.Så,nu kan ni återgå till det ordínarie programet.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back