Akuthjälp med belysning

myrann

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
2009 Yamaha XJ6-N, 2008 Honda CRF250R
Tjena!
Höll på att bygga om skylthållaren, och fick idag hem den sista delen. En skyltbelysning i diodutförande. Kopplade in den, och då fungerade allt som det skulle. Jag satte sen på allting som det skulle sitta och skruvade fast hållaren, satte i alla kontakter och Vips! Nu fungerar INGET lyse bak förutom bromslyset! Inga blinkers fungerar, varken fram eller bak, inget baklyse, ingen skyltbelysning men bromslyset fungerar.. Vad i hel***e har hänt?! Det är en 2009 Yamaha XJ6N.

Dioder funkar bara om du kopplar plus och minus rätt, det är inte så att du kastat om kontakterna?

Även om jag inte har den inne så fungerar ingenting utom bromslampan. Inga säkringar är gångna, har jag haft isönder ett relä?

Du har väl lyckats dela nån sladd som satt ihop eller nått annat (kontaklt) som satt ihop innan du skruva ihop det.
Bara skruva upp och kolla att allt funkar igen.
Och sätt ihop det igen. Och kolla att inget går isär när du skruvar ihop.
Lycka till ! :tummenupp

(Jag har själv gjort nått liknande. Använde svart innerslangsgummi för att isolera några sladdar. Jag hade med Ohmmeter kollat att gummit inte ledde ström.
Skruvade ihop. Kortis. Visade sig att när jag drog fast gummit med slangklämmor och gummit pressades ihop blev det elektriskt ledande.)

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC