Akut webbserverproblem

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Vi har drabbats av ett ytterst märkligt problem med en webbserver eller möjligen kopplingen mellan webbservern och databasservern.

Vi har en webbsida, upplagd som webbsite (inte virtual directory) i IIS.
Sajten består av både ASP/HTML och aspx(.Net)-sidor.

För denna sida har vi dessutom lagt upp en egen Application Pool.

Startsidan(en inloggningssida) tar lång att visa men den syns till slut. Efter mycket tid så kan man till slut loggas in (varför db-kopplingen måste fungera) MEN...
När man sedan kommer in på sajten som är uppbyggd i frames kan HTML-sidorna visas men inte ASPX-sidorna.

Andra sajter byggda i .Net som ligger på samma server visas utan problem.
Sajter med databas på samma databasserver visas utan problem.

Endast denna sajt strular.

Vi har startat om webbtjänsten för denna sida. Vi har startat om applicationpoolen för sidan. Vi har skapat en ny "virtual directory" men då uppstår samma problem.

Jag skulle gärna hjälpa till om jag kunde, men jag kör "tyvärr" allting på Apache.
Lycka till!

Vad är det för web-applikation? Dom andra applikationerna kanske inte körs på samma domännamn ? är Timeouten 60sec ungefär ? Vad säger loggarna, iis loggar tokdåligt vet jag. Eventloggen kanske talar om nått ?

Vi hittade problemet.. Och det låg inte på webbservern.

Ett aningen pinsamt problem f.ö.

Min kollega hade återskapat en skadad databas. P.g.a storleken på den hade han stängt av alla index under arbetets gång. Sedan slog han på alla manuellt skapade index men missade tyvär de index som är autogenererade för att hålla koll på alla nycklar o.s.v.

Resultatet blev en databas som var trög som sirap. Inloggningen lyckades för att användartabellen var så liten. När sedan första sidan skulle visas och det krävdes lite mer sökningar tog det evigheter... Oindexerade sökningar i tabeller med en sissådär 10-15 miljoner poster tar en stund..:rolleyes:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg