Akut uppkörningsproblem

Körde upp med en FZR-93 för några veckor sedan. Den var bökig, minst sagt. Klarade inte konbana 1 (för dålig svängradie) utan fick byta till bana 2, då gick det bra, men det var svettigt. Fullt styrutslag åt båda hållen.
 
Har för mig att killen jag köpte min förra hoj av hade kört upp på den. Det var iaf en R1 -00 och vill minnas att han inte klarade det på första utan fick försöka ett par ggr.. Jag blev imponerad iaf :)

Lycka till på uppkörningen, hoppas du klarar det!

MVH Robban
 
rätt kaxigt att krypa en sporthoj....nån härinne som klarat krypbanorna med en 1000cc sportmaskin av senare modell..

Det är faktiskt inget större problem, speciellt då de nyare går bättre och är lättare än de flesta äldre 750cc. Är inga problem med Gixxer K2 i vart fall men jag har bara testat lite mer K7 som jag inte var van vid då och som verkade ha något större svängradie. K7 har dessutom sämre drag på de låga varvtal man använder vid krypkörningen. K7:an väger nu in torr på 164kg och då är det inte så många hojar som är lättare, har bättre koppling eller har bättre respons så varför skall det inte gå bra att köra upp med en sådan!?

För att klara banorna mer sporthojar måste man nyttja max styrutslag och verkligen använda hela begränsningsytan där det behövs, gör man det är det inga problem att klara banorna men det krävs lite mer övning för att fixa det.

Nu var det läänge sedan som jag körde upp men jag har pysslat med uppkörningar läänge också.

Skulle dock vara kul att höra om någon kört upp på en Z1300 eller Honda CBX 6cyl.
 
Körde också med en Gsxr 750 97:a. Men kuggade på att jag inte kom runt vid linjerna. Fick inte gå över dom trotts miin hoj. Hade aldrig kört banorna å kört hojen 2 timmar innan upp körningen. Köpte hojen dagen innan. De är inget å rekomendera. Men träna nån dag hemma sedan så satt dom med sportisen me. Men tog en äldre BMW för att vara säker. Lycka till, men de kollar pappren på privatister rätt hårt

Moi :yoparty eller inte 1000cc, utan en gsxr 750 -96 körde jag upp på, Men jag fick överträda linjen med 30cm där man gör U-svängen. :rolleyes:
 
3104080 Körde också med en Gsxr 750 97:a. Men kuggade på att jag inte kom runt vid linjerna. Fick inte gå över dom trotts miin hoj. Hade aldrig kört banorna å kört hojen 2 timmar innan upp körningen. Köpte hojen dagen innan. De är inget å rekomendera. Men träna nån dag hemma sedan så satt dom med sportisen me. Men tog en äldre BMW för att vara säker. Lycka till, men de kollar pappren på privatister rätt hårt
Det där känns jäääävligt töntigt att bli kuggad för. Man kan ju inte hjälpa att ens hoj har för dålig svängradie.. Då borde man enligt mig inte få köra med den i trafiken heller..
 
Det där känns jäääävligt töntigt att bli kuggad för. Man kan ju inte hjälpa att ens hoj har för dålig svängradie.. Då borde man enligt mig inte få köra med den i trafiken heller..

En av mina "elever" körde upp med sin GSXR750 -92 och fick faktiskt köra utanför begränsningslinjerna, eller som uppkörningsmannen sa: "Du som kör sporthoj behöver inte hålla dig innanför linjerna pga den dåliga svängradien". Naturligtvis höll han sig innanför linjerna och fick sedan kommentaren av uppkörningsmannen: "Det där var brutalt". Vi nötte in rätt teknik i måånga timmar före men det har han ju igen i trafiken:tummenupp
 
ja tänkte mer typ zx10r gsxr cbr r1.. o de gangster hojarna men din prestation e ju inte långt ifrån... d måste varit sjukt svårt, fick du lov att använda större svängrum.??

Nopes, samma för mig som för alla andra som körde upp den dagen..
 
jag körde upp i maj som privattist.
de kollar reg-bevis stenhårt.
men lycka till iaf!:tummenupp

/Robin
 
klarade det som en dans på rosor :tummenupp övade hela morgonen och hade en snäll kontrolant, körde utanför linjen med kanske 10 cm
han granskade regbevistet bra så det var en jävla tur att jag tog min egen hoj

bromsningen klarde jag också fast det skakar rätt bra..... firade igårkväll i båstad och avslutade natten med att äta en äcklig kabab och idag har det runnigt ur alla hål :mad: fick åka hem från jobbet! ska ringa hälsovårdsmynigheten i morgon. kan man få ersättnig för förlorad arbetsinkomst ??
 
klarade det som en dans på rosor :tummenupp övade hela morgonen och hade en snäll kontrolant, körde utanför linjen med kanske 10 cm
han granskade regbevistet bra så det var en jävla tur att jag tog min egen hoj

bromsningen klarde jag också fast det skakar rätt bra..... firade igårkväll i båstad och avslutade natten med att äta en äcklig kabab och idag har det runnigt ur alla hål :mad: fick åka hem från jobbet! ska ringa hälsovårdsmynigheten i morgon. kan man få ersättnig för förlorad arbetsinkomst ??

Käkar man på kebaberian mitt emot Madison (antar att det var där) så får man ju skylla sig själv :D
Ser ju ut som själve faan därinne och maten ser redan ut som om den har passerat en människas kropp ett par ggr :tungan

j/k ;)
 
Käkar man på kebaberian mitt emot Madison (antar att det var där) så får man ju skylla sig själv :D
Ser ju ut som själve faan därinne och maten ser redan ut som om den har passerat en människas kropp ett par ggr :tungan

j/k ;)

haha det var fan det stället :huvet sista gången jag åt kebab
 
ringde nyss Miljö- och Hälsovårdsmyndigheten hon lät inte så förvånad när jag nämde milano:gnissla men tyvär så måste man ha läkarintyg (skulle tagigt prover igår ) och då kunde jag fått ersättning för förloradarbetsinkomst
 
rätt kaxigt att krypa en sporthoj....nån härinne som klarat krypbanorna med en 1000cc sportmaskin av senare modell..


När jag övningskörde för nåt år sen så stylade min körskolelärare lite för att visa hur det skulle gå till. hehe. Han klarade krypkörningen med sin blackbird. hehe. Han touchade en kona lite. Så visst går det. :)
 
Vi skulle öva på banan som jag ska köra då jag håller på med mitt kort, men min lärare låter inte mig köra mer än i 2 km/h på krypbanan, nästintill omöjligt...suck han går bredvid o kollar displayen
:tuttar
 
Tinaplinius, antingen är du verkligen usel på att köra MC och din lärare vill få dig at förstå det, eller så är han en idiot?

Man börjar med en hastighet som funkar för att få en feeling för banan, därefter slipar man på det, att få fina marginaler till linjerna, därefter tar man ned farten och börjar utnyttja utrymmet bättre, efter hand blir man en mästare..:tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top