Akut uppkörningsproblem

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
ska köra upp i morgon vid 12, har fått låna en polares cb 400 som han sa att den var 25kw reggad

kollade regestreringsbevistet nyss det står 32kw :huvet kollar kontrolanten upp effekten ? kan jag vara isig och köra in i morgon och fixa mitt körkort :va

har en egen cbr600 med skeva skivor + att jag inte har övat en meter med den :gnissla

det är ju lite sent att kolla med körskolor nu :huvet FAN

alla svar välkommnas :tummenupp

man visar ju upp leg och registreringsbevis innan uppkörningen börjar. så jag vet inte hur han ställer sig till det..

Nix, du är körd. :arsele :( Eftersom det är mindre än 24h kvar dessutom så kan du inte avboka tiden och få pengarna tillbaka, i alla fall inte enligt deras formella regler. Hade jag varit du hade jag ringt direkt imorgonbitti och sagt att du vill flytta din tid, har du en jävla tur (jag har gjort så en gång, flyttade tiden när det var fem minuter kvar till uppkörningsdags) så får du den flyttad, annars är du 840 kronor fattigare. Om du nu inte kan skaka fram en 25kware på minst 375cc tills imorgon kl 12? Lycka till i alla fall.

Vid min uppkörning (jag körde med skola) så var det en kille som körde upp privat på egen hoj.
Där synades hans reg.bevs ganska friskt sådom lär inte missa om det står 32kW.

/Dom

Men fixa nya skivor och kör med din... kan du köra med polarens så kan du köra med din... tar inte mer än en 1h att byta skivor...

ok tackar för alla svaren :tummenupp pengarna spelar ingen roll.. vill bara ha mitt körkort bromsskivor har jag väntat på i 4 veckor nu tror inte dom har kommigt till i morgon bitti. får upp i ottan och lära sig krypköra med 600 an

hade ju kunnat fotoshoppa bort 32kw och ersätta med 25kw, men nu är det väll bara att hoppas eller som bob marley säger "dont worry be happy"

ok tackar för alla svaren :tummenupp pengarna spelar ingen roll.. vill bara ha mitt körkort bromsskivor har jag väntat på i 4 veckor nu tror inte dom har kommigt till i morgon bitti. får upp i ottan och lära sig krypköra med 600 an

hade ju kunnat fotoshoppa bort 32kw och ersätta med 25kw, men nu är det väll bara att hoppas eller som bob marley säger "dont worry be happy"

Jag skulle kunna tänka mig att satsa en slant på att du inte får köra en enda meter på din uppkörning imorgon med 32kw, lika lite som du får böörna vid krypkörningen eller wheela inför bromsprovet. :fakta

Men har polaren skickat med dig rätt regbevis då ? (datum)
Han kanske har reggat om hojen nyligen?

Kolla upp den på www.vv.se

jaa tyvär... han hade köpt den av någon som sålde den som mellanklass hoj

övat någon timme med min cbr nu, gick kanska bra så jag kör upp med den och hoppas att jag får en snäll kontrolant :tummenupp

rätt kaxigt att krypa en sporthoj....nån härinne som klarat krypbanorna med en 1000cc sportmaskin av senare modell..

jaa tyvär... han hade köpt den av någon som sålde den som mellanklass hoj

övat någon timme med min cbr nu, gick kanska bra så jag kör upp med den och hoppas att jag får en snäll kontrolant :tummenupp

Hoppas det går bra.... Lycka till!

rätt kaxigt att krypa en sporthoj....nån härinne som klarat krypbanorna med en 1000cc sportmaskin av senare modell..

Moi :yoparty eller inte 1000cc, utan en gsxr 750 -96 körde jag upp på, Men jag fick överträda linjen med 30cm där man gör U-svängen. :rolleyes:

Moi :yoparty eller inte 1000cc, utan en gsxr 750 -96 körde jag upp på, Men jag fick överträda linjen med 30cm där man gör U-svängen. :rolleyes:

Då får du träna lite till:D

Jag skulle hålla mig innanför och klarade det med en R6a:arsele

Hoppas det löser sig även fast att du inte kört din egen båge så mycket.

Men inbromsningen lär ju inte gå bra och jag tror du bara kan bli kuggad att du åker på en mc som är trafikfarlig faktiskt.

alltså ingen som gjort det me 1000cc sporthoj av senare modell... har testat lite men det e ju intill på omöjligt... för mej iaf... iofs e de inte byggda för krypkörning så det spelar inte så stor roll...tänkte bara nån kanske e helt sjuk på krypkörning här...

Last edited:

Räknas en VTR 1000 F - 97 in i kategorin? Lite halvbökigt var det allt, men gick vägen :tummenupp

Räknas en VTR 1000 F - 97 in i kategorin? Lite halvbökigt var det allt, men gick vägen :tummenupp

ja tänkte mer typ zx10r gsxr cbr r1.. o de gangster hojarna men din prestation e ju inte långt ifrån... d måste varit sjukt svårt, fick du lov att använda större svängrum.??

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT