Akut-stressa sig sjuk?

• Thread starter Thread starter Henken
  • Start date Start date

Henken

Guest
Vet inte om det är vanligt eller inte men jag "lider" av nån sorts fejk-sjukdoms-åkomma. Om jag är riktigt stressad & inte vet om det i förväg så kan jag bli lite sjuk när stressen gått över.

Nu tex har jag kunnat slappna av ordentligt för första gången efter all panik med att ta ut hojjen, leta efter mina borttappade deklarationspapper osv & nu känns det som jag fått lite feber eller nåt. Det här händer ibland men jag blir oftast inte sjuk bara lite...fejksjuk? :confused:

Varför?

Nä, jag är förkyld idag så det var inte inbillning. :) Dock inbillar jag mig nog att jag har stress-fejk-sjukdom & blir sjuk pga virus, hähä.

Henken skrev:
2129627 Nä, jag är förkyld idag så det var inte inbillning. :) Dock inbillar jag mig nog att jag har stress-fejk-sjukdom & blir sjuk pga virus, hähä.

Det är inte alls ovanligt.. När jag jobbade mina första två år på nuvarande jobb blev jag sjuk mer eller mindra varje gång jag hade semester...

När man plötsligt kopplar av så försämras motståndskraften och man kan, precis som du, bli förskyld å få feber å annat elände.

korvgubbe skrev:
2129638 Det är inte alls ovanligt.. När jag jobbade mina första två år på nuvarande jobb blev jag sjuk mer eller mindra varje gång jag hade semester...

När man plötsligt kopplar av så försämras motståndskraften och man kan, precis som du, bli förskyld å få feber å annat elände.

:mattias

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...