akut! hjullager och ett klämt distansrör, hur sära?

Fotrally skrev:
2060847 Äh...våld är bra! ;)

Då skulle du knappast velat sett på när mitt lager till ryckutjämnare hade rasat under lelleträffen 2004. Hissade upp hojen i ett träd med spändband.:brynad Lös med skiten, sedan upp till vaktmästaren där och vålda!!! Trodde jag aldrig skulle få ut lagerbanan!...tur att han hade en rejäl slägga! :tungan

Värme/kylspray/våld det är enda vägen som gäller när man håller på med lager! :) Lager är ändå så billliga...
må vara att lager e billiga men sen då.om man förstört banorna.använder värme det funkar alltid.men håller med att våld i rimliga doser gör susen.men när man läser här blir man ju mörkrädd ju :gnisslao värmer man tillräckligt behöver man inte använda våld :fatta!

Förstår inte vilket tjafsande om sånt här

Mycket vanligt fenomen när man knackar in lagrena lite för hårt

Stoppa bara i hjulaxeln så att skallen ligger mot innerbanan å knacka till lite lätt , så fix färdigt precis som biker 66 sa

Hjullager tål mycke och den last dom normalt får ta samt varvtalet ligger långt i underkant på vad dom klarar

Den verkliga fienden är ju vatten å rost ( högtryckstvätten) mm

Det ska mycke till innan man fördärvar ett lager så att det inte duger som just hjullager

Sådärja nu får vi se hur mycke skäll man får för detta inlägg hahaha :D

Debatten tar ny fart

debatten forsätter :)
va precis som ni sa, tog och knackade lite lätt med ett smalt drivdorn, lagret känns fortfarande bra och alla levde lyckliga... nu är det bara däck som saknas!

Hej byte lager idag på min 750 och jag använde ett lite störe don när jag knackade ut det.
Vid åter monteringen så använde jag en 34mm hylsa och gummiklubba, vart också lite tajt men det fixa sig med att jag knackade med donet på baksida.
Behövs inte mycket till kant om man har ett bra don och givet vis så knackar man försiktig runt om.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg