Akut hjälp!!!???

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Fan - min ytterdörr lossnade nu och det går inte att stänga den :(

jag ska gå till jobbet inom en timme och vad fan skall jag göra nu????????

panikar lite nu - vart ska man ringa, vem skall man gå till - fan, fattar inegnting.
Kan man sno grannens dörr?

riktigt illa :(

"välkommen hem till mig tjuvar" :(
 
Lugn, det ordnar sig. Ring IF.(eller vad du nu har för försäkringsbolag, hemförsäkring,vet du.......)
 
Istället för att skriva en tråd så borde du ringa hyresvärden. ett tips bara...
 
Mavve skrev:
Fan - min ytterdörr lossnade nu och det går inte att stänga den :(

jag ska gå till jobbet inom en timme och vad fan skall jag göra nu????????

panikar lite nu - vart ska man ringa, vem skall man gå till - fan, fattar inegnting.
Kan man sno grannens dörr?

riktigt illa :(

"välkommen hem till mig tjuvar" :(

Ring Kinesen så har både lägenhetspassning och maten på bordet när du kommer hem. :D
 
Kan du inte fixa tillbaka den själv så ring fastighetsvärden. De brukar ha någon form av journummer. Står säkert på hemsidan, iaf om du har helsingborgshem.
 
Mavve skrev:
Fan - min ytterdörr lossnade nu och det går inte att stänga den :(

Det låter ju inte skitlätt att fixa, går den inte hänga tillbaka skulle jag dra dit en plywood med skruvdragare över dörren in i dörrposten, men vem har en skiva på 2*1m ståendes när det behövs? :näsblod
 
Om inget ovan hjälper, ring en kompis och be han stanna där och glo på tv så länge som du jobbar, så kan du gottgöra honom genom att avsluta kvällen med god dricka.
 
Här ringer vi sambandscentralen om det knasar totalt... Vetefan dock om ditt bostadsbolag är knutet te dom oxå...

Jag ringde dom när min diskho fick feteläcka å rann ut i hela lgh...
 
Hightuned skrev:
Ring Kinesen så har både lägenhetspassning och maten på bordet när du kommer hem. :D


:hihi

Säkert sex till sju i morgon. :D
 
hittar inget journummer - alla växlar stänger annars 18.

vet du redman? d e helsingborgshem ja
 
Mavve skrev:
hittar inget journummer - alla växlar stänger annars 18.

vet du redman? d e helsingborgshem ja
Enligt deras hemsida ska man ringa brandkårens växel så kopplar de vidare till anslutna entreprenörer. Exempel på jouråtgärder är tex. inget vatten eller stopp i toan. Så det känns ju som om det är jour om dörren är paj.

Går du in på deras hemsida klickar du på "boendefrågor a-ö" och sedan felanmälan. Tel. 042-106000 fall du har bråttom
 
Kolla i din trapp. Brukar finnas uppsatt vart man ska ringa. Eller, panika till det lite och ring 112 112.

För att permanent ordna problemet - VAR EFTERKLOK.
 
Från Helsingborgshems hemsida

"Vid akuta fel under övriga tider, ring brandkåren på tel 042 - 10 60 00 som har kontakt med våra jourreparatörer.

Felanmälan betraktas som akut när det föreligger risk att människor eller material kan komma till skada, eller när felet innebär avsevärd försämring i boendet."
 
ringde brandkåren... efter lite om o men skickar de en reparatör...

lycka till o reparera den dörren - han får silvertejpa den i värsta fall......
 
Mavve skrev:
Fan - min ytterdörr lossnade nu och det går inte att stänga den :(

jag ska gå till jobbet inom en timme och vad fan skall jag göra nu????????

panikar lite nu - vart ska man ringa, vem skall man gå till - fan, fattar inegnting.
Kan man sno grannens dörr?

riktigt illa :(

"välkommen hem till mig tjuvar" :(

En dum fråga kanske, men hur lyckades du med detta? Har ni magiska ytterdörrar hos er i skåneland som bara hoppar iväg om man inte e snäll mot dom? Min(a) dörrar måste tycka om mig jätte mycket eftersom dom sitter kvar!
Det löser sig alltid! Kom ihåg det :tummenupp


/AC
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top