Akut hjälp!

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
R1-03 såld
Har uppkörning om 2 dagar och hojen jag ska köra upp med gick såklart sönder nu. Vajern till hastighetsmätaren gick av.. Det är en GPZ 900 och vajern går ner till framhjulet och in i ett hål vid hjuldistanserna.
Jag hinner inte köpa en ny vajer (om ingen vet någon affär som kan tänkas ha en hemma?) så jag undrar om det går att laga den på något sätt? Det blir ju inte samma påfrestningar som på gasvajern/kopplingsvajern. Går det att löda ihop den eller något kanske? Någon som har någon idé? :confused:

ta lös vajern å kolla om den är av på flera ställen..
annars så går det att gassvetsa ihop den.
fick samma problem på min nsr dagen innan besiktningen,
mene den har rullat så i två veckor nu å de verkar fungera :)

hade gött å lycka till

Det där är standardgrejjer. Dom flesta hojjar med mekanisk hastighetsmätare har samma sorts vajjer, det är endast längden som skiljer. Åk till din lokala hojhandlare och be han hjälpa dig. Det behöver inte var en vajjer till just gpz eller ens kawasaki så länge längden stämmer.

...och känner du paniken stiga så köp en cykeldator (det är helt lagligt) och montera provisoriskt så att du klarar uppkörningen medans du väntar på en ny wire.

Mvh
Jörgen

_stensmo_ skrev:
2280357 ta lös vajern å kolla om den är av på flera ställen..
annars så går det att gassvetsa ihop den.
fick samma problem på min nsr dagen innan besiktningen,
mene den har rullat så i två veckor nu å de verkar fungera :)

hade gött å lycka till

Den är bara av på ett ställe. Vem kan gassvetsa? :va

Mookie skrev:
2280362 Det där är standardgrejjer. Dom flesta hojjar med mekanisk hastighetsmätare har samma sorts vajjer, det är endast längden som skiljer. Åk till din lokala hojhandlare och be han hjälpa dig. Det behöver inte var en vajjer till just gpz eller ens kawasaki så länge längden stämmer.

Jaha ok.. frågan är hur många som har en gasvajer i lager :va Får ringa runt och kolla lite.

shoei skrev:
2280371 Jaha ok.. frågan är hur många som har en gasvajer i lager :va Får ringa runt och kolla lite.

Fast kom ihåg att fråga efter hastighetsmätarwire och inte gaswire...

shoei skrev:
2280350 Har uppkörning om 2 dagar och hojen jag ska köra upp med gick såklart sönder nu. Vajern till hastighetsmätaren gick av.. Det är en GPZ 900 och vajern går ner till framhjulet och in i ett hål vid hjuldistanserna.
Jag hinner inte köpa en ny vajer (om ingen vet någon affär som kan tänkas ha en hemma?) så jag undrar om det går att laga den på något sätt? Det blir ju inte samma påfrestningar som på gasvajern/kopplingsvajern. Går det att löda ihop den eller något kanske? Någon som har någon idé? :confused:
Står att du bor i Stockholm.

Åk ner till Spinning Wheel i Tumba å köp en begagnat för 100:-

Det gjorde jag med min GPZ, när samma sak hände för några månader sen.

Snabbt fixat. (Om du inte hinner/vill ha en ny.)

War-psycho skrev:
2280634 Står att du bor i Stockholm.

Åk ner till Spinning Wheel i Tumba å köp en begagnat för 100:-

Det gjorde jag med min GPZ, när samma sak hände för några månader sen.

Snabbt fixat. (Om du inte hinner/vill ha en ny.)

Tackar för tipset! Men nu löste det sig.. mc-varuhuset hade en i lager... ska förbi imorgon och hämta den.

Tack iaf !

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back