Akut hjälp!

Montana

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
RasRas
Behöver ha lite hjälp med vad jag ska ta mig till.
Felet: hojen går bara på en cylinder,tvättade den i går och stod ut i natt när det regnade,kan det ha kommit in vatten?
Nu står den inne över natten,vad ska jag göra om den inte startar i morrn??! :(

Jag kan ge mig på en inte helt okvallificerad gissning;

Det är inte helt otroligt att det kan ha kommit in vatten någonstans i elsystemet på vägen till tändstiften, Tändhattar, tändkablar eller där tändkablarna går in i tändspolarna. lite beroende på hur din hoj är byggd, lite för ny för mina kunskaper.

Du kan göra som du skriver, vänta eller så kan du ta loss tändhattarna från stiften och spreja med någon sorts kontaktsprej. 5-56 eller WD40 funkar bra, det kan hjälpa.

Har gjort samma miss med bilar flera gånger vid motortvätt. Jag brukar ta loss tändkablar eller var det nu är fukt och blåsa bort vattnet med tryckluft. Risken är stor att det blir överslag av gnistan som ska till stiftet om du använder dej av någon spray som inte dunstar fort som fan!

/micke

ska testa! jobbigt bara att den står 10 mil bort,fick ta tåget i dag för att hinna till jobbet! :(

Vatten!

man kan ta en liten slang och suga upp vattnet ur hålet om man inte har tryckluft.

Lycka till

Lugn, dra igång cykeln och kör en liten sväng så att motorn blir varm så kommer vattnet att ånga bort och hojen går på alla två igen :D Min hoj går på tre burkar i ca en mil efter tvätt, dock går den alltid på alla fyra efter regn. Det är alltså ingen fara, ut och kör!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti