akut hjälp, växlarna på ns125f -88

Smokey__88

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2005
Hoj
Honda NS125F -88, Monkeybike -05, Minimoto 14E
jag behöver akut hjälp med växlarna på min ns125f -88. när jag körde idag så gick vxl bra, men sen blev det svårare och svårare att växla och nu går det inte växla alls, den har fasnat på femman. va ska jag göra. vågar man ta bort andra kåpan utan att det fjongar iväg något. vad kan det vara som har pajat.
hjälp :4skrika

Smokey__88 skrev:
jag behöver akut hjälp med växlarna på min ns125f -88. när jag körde idag så gick vxl bra, men sen blev det svårare och svårare att växla och nu går det inte växla alls, den har fasnat på femman. va ska jag göra. vågar man ta bort andra kåpan utan att det fjongar iväg något. vad kan det vara som har pajat.
hjälp :4skrika

Ett långsökt tips som iallafall hjälpte på min moppe var att ta bort allt skit runt växelspaken, där hade fastnat så mycket skit och till slut börjat rosta och jag hade låtit den stå ett tag. När jag var ute och körde fastnade växlarna bara men funkade sen igen. Förmodligen inte det men vem vet :)

nej, jag tror ej det. jag körde med den igår och då gick den bra, samma sak på förmiddagen idag men sen blev det svårare att växla mellan 2:an och 3:an och nu går det ej att växla alls

hhahahaha, nä, jag har tömt motorn på olja nu. och nu när den har stått några dagar så funkar växlarna :3freak
oljan som var i var inte den finaste. så nu ska jag ha i riktig olja. men vilken och hur mycket

Annars hade ju problemet varit lätt löst, häll i olja! :)

Kollat i instruktionsboken? Brukar kunna stå där, annars finns det handböcker till det mesta på nätet. Det finns en tråd om det här, sticky i teknik-hörnan har jag för mig!

har tyvär ingen instruktionsbok, och hitta på nätet är ej mitt bästa, har du lust att hjälpa mig

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D