Hej!
Förtsa inlägget för min del. Jag är fast i hojåkandet
.
Har dock stött på ett smärre hinder och behöver seriös hjälp. Kuggat uppkörningen två gånger pga riven kona i högfartsbanan. Alltid samma kona första högra konan i korridoren efter undanmanövern.
Nu behöver jag inte ha svar som att öva mera för det kan jag säga att av hundra gånger klarar jag undanmanövern de flesta helt galant. Min trafikskolelärare säger "inga fler lektioner du kan detta".
Det har helt enkelt låst sig vid just denna konan vid just körprovet. Tänkte ta mig an problemet från annat håll.
Har gjort undanmanöver genom att trycka ner hojen med knät. Vet hur "aktiv motstyrning" fungerar gör det i kurvor mm. Har dock inte använt mig av det i själva undanmanövern. skulle vilja veta hur jag lättast går till väga. Borde ju vara lättare att bryta ner hojjen med större marginal på detta sätt. Någon vänlig själv som kan ge mig tips? Det brinner i knutarna ny uppkörning om 10 dagar.
Förtsa inlägget för min del. Jag är fast i hojåkandet
Har dock stött på ett smärre hinder och behöver seriös hjälp. Kuggat uppkörningen två gånger pga riven kona i högfartsbanan. Alltid samma kona första högra konan i korridoren efter undanmanövern.
Nu behöver jag inte ha svar som att öva mera för det kan jag säga att av hundra gånger klarar jag undanmanövern de flesta helt galant. Min trafikskolelärare säger "inga fler lektioner du kan detta".
Det har helt enkelt låst sig vid just denna konan vid just körprovet. Tänkte ta mig an problemet från annat håll.
Har gjort undanmanöver genom att trycka ner hojen med knät. Vet hur "aktiv motstyrning" fungerar gör det i kurvor mm. Har dock inte använt mig av det i själva undanmanövern. skulle vilja veta hur jag lättast går till väga. Borde ju vara lättare att bryta ner hojjen med större marginal på detta sätt. Någon vänlig själv som kan ge mig tips? Det brinner i knutarna ny uppkörning om 10 dagar.
skall pröva det du skriver. Men nu har jag fått hjärnspöken som jag inte blir kvitt. Spänner mig, sitter som en fiolsträng på hojjen
. Är lite liten i så det krävr en del kroppsarbete känns det som. Tänkte att aktiva snabb motstyrning skulle göra det lite lättare vad tror du?
Jag kan nog tycka att man kan tillfredställande i alla fall, när man sätter den alla 20 gånger halvtimman innan uppkörning. Vi har inte pratat motstyrning alls utan gungtekniken. Jag vet att man alltid motstyr omedvetet men skulle vilja göra det mera i tanken för att bryta ner hojen lite till, lite snabbare för att känna mig säkrare och få till lite mer marginal.