Akut hjälp, motorstopp!

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
Happ, så hinner man inte till besiktningen heller...

Har kört ca 10 mil. 5mil sedan jag tankade fullt, och nu står jag still på väggrenen nånstans runt örebro. Startmotorn jobbar som aldrig förr, tanken är full, och den startar med choke men dör direkt jag drar av den.

Vafan är fel?!

Böghora.

Det hände samma sak för 1 mil sedan, och då körde jag med öppet tanklock för att jag trodde att jag hade tankat för mycket. Då startade den när jag öppnade tanklocket men nu är den tvärdöd. Hur kollar jag luftningen?

Last edited:
Jag hade precis samma symptom när min sopppapump gett upp. Tickar/surrar soppapumpen när du vrider om tändningen?

Det hände samma sak för 1 mil sedan, och då köaag med öppet tanklock för att jag trodde att jag hade tankat för mycket. Då startade den när jag öppnade tanklocket men nu är den tvärdöd. Hur kollar jag luftningen?

Kolla så att inte bränsle eller luftslang inte är klämd. kör skiten med choken på tills du kommer hem då.

Ja vet inte känner igen mig , sökte fort på zzr600 fuelpump....

Vet inte om det är din hoj men som svar dök det b.la upp en bild http://www.wemoto.com/bikes/Kawasak.../picture/Fuel_Pump_Repair_Kit_-_Point_Switch/

Din brytarspetsar till membranpumpen har svetsat fast du kan fixa det temporärt på plats (om det är så)

har inte tid nu men på pumpen skall det finnas nån form av lock på ena sidan - öppna - lokalisera brytarens spetsar - dra lite sandpapper mellan dom - skruva ihop och kör iväg.

Eventuellt kan du knacka på pumpen med en mejsel för och få dom och lossna och kunna ta dig vidare

Edit:

Eventuellt kan du förbikoppla pumpen men då måste du ha bensinnivån ovanför förgasarna så du har självtryck - fulltank hela tiden på vissa hojar m.a.o

Last edited:
Ja vet inte känner igen mig , sökte fort på zzr600 fuelpump....