Akut hjälp med betalning av flygbiljett!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Nu har jag bokat en thailandsresa via nätet men har några frågor...

De vill att jag ska betala biljetterna innan 22.00 ikväll, efter det går det ej att avboka och jag är betalningsskyldig.
Grejjen är den att jag har inte hört talats om bolaget tidigare och kan man kolla upp dem via nätet nu på direkten?
Det känns lite vanskligt att sätta in 20000:- över internet utan att veta vad det är för nåt. Men det var ju bråttom också för den första resan jag skulle boka var borta medans jag fyllde i mina uppgifter...

Så om någon kan hjälpa mig med detta är jag väldigt tacksam!

ps: Går det att bevisa för banken att man har blivit blåst och på så vis få tillbaka pengarna om de nu blåser mig?

Hehe, jag glömde klistra in det :kocko

Kontakta Seat24

Seat24 Travel AB (Org nr. 556584-4684)
Box 1340 (Svartbäcksgatan 4, 2 tr)
S-751 43 UPPSALA

Styrelsens säte: Uppsala.

E-mail: bokning@seat24.se
Fax: 018-67 78 85
Tel: 018-67 78 80 (8/12 telefonöppet 10:00-12:00, 9/12 telefonstängt för utbildning)

Telefonöppet måndag - fredag 10:00-12:00 och 13:30-15:30.

Vardag före helgdag, telefonöppet 10:00-12:00.

Följande dagar är det helt stängt: 5/5, 6/6, och 24/6 - 2005.

Vid avbokning av flygbiljett nära avresa utanför våra öppettider kontakta flygbolaget direkt.

http://www.seat24.se

Jag bokade resa till Thailand (Air France) via Seat 24 för ca 2 år sedan. Vill minnnas att bokningen gällde bara om jag betalade i stort sett omgående.

Funkade utan problem för mig.

/Fille

Last edited:
Långa farbron skrev:
Ring och känn dig för.

Marléne Wallberg, marknadschef
E-post: marlene.wallberg@seat24.se
Telefon: 0733-128090

Dom finns enl hemsidan i 5 länder.

http://www.seat24.com/

Men det borde ju inte vara några problem.... :lol

Jag har för mycket pengar men jag vet inte vad jag ska spendera dem på. Alltid dessa vardagliga problem....

Hehe, sant iofs :gnissla

Ok, så företaget verkar ju vara grönt iaf! Då pyntar jag in det nu på en gång så det är avklarat, står att man ska få bekräftelse inom kort isåfall.

En annan grej som oroar mig är att det rör sig om en "E-ticket" :va
Nu förstår jag ju givetvis att de inte kan skicka ut dem imorrn då jag åker på måndag men hur fungerar det där egentligen? Får jag en biljett på arlanda som jag sedan tar med mig överallt?

Dee_cati skrev:

Ok, så företaget verkar ju vara grönt iaf! Då pyntar jag in det nu på en gång så det är avklarat, står att man ska få bekräftelse inom kort isåfall.

Nu förstår jag ju givetvis att de inte kan skicka ut dem imorrn då jag åker på måndag men hur fungerar det där egentligen? Får jag en biljett på arlanda som jag sedan tar med mig överallt?

Seat24 är helt OK, rest med dem tidigare.

Ang. e-ticket. Inga problem. Vanligtvis räcker det med att du tar med dig enbart passet, de har ändå allt lagrat i sina system vid incheckningen. Men för säkerhets skull kan du printa ut bekräftelsen, dvs antingen den du får via e-mail eller "Tack" sidan efter betalning.

Nemas problemas.

Ha det gött i Thailand!

Dee_cati skrev:

E-ticket betyder att du antingen kan "lägga" biljeten på ditt kreditkort eller så går du till en självbetjäning och fixar incheckningen själv sen droppar du bara väskan på ett speciellt band.

Funkar kanon,jag brukar ha min E-ticket på kreditkortet.

Jag reste just på E-ticket och det är jättesmidigt, visa-kortet du betalar med är din biljett, ge fram kortet vid incheckning så får du boardingcard etc

Ok, ytterligare ett problem då...
Nu ligger naturligtvis hela sidan nere och jag inte fullfölja min betalning mao!
Jag skulle klicka på "betala online" men där har det stått och tuggat nu hela tiden och för 5 minuter sedan kom jag iunderfund med att siten ligger nere som sagt. Typiskt att det händer just nu då!!!! :4skrika
Kan jag sätta över pengarna på deras post/bankgiro om jag får tag på det numret och sedan bara ange mitt bokningsnummer? Eller blir det knas med "e-ticketen" då?

Edit/ det står att man kan betala både med sitt visakort och göra en banköverföring och det senaste tänkte jag göra...

Nu fungerade sidan igen men när jag skulle betala så klickade jag på bakåt-knappen när jag kom till internetbanken, bara för att dubbelkolla kortnumret. Så nu går det inte att gå vidare längre då det redan fanns ett "ärende" med mitt nummer.
Det är inte meningen att vi ska åka till thailand verkar det som och snart kommer jag inte kunna skriva mer här heller för då har jag antingen slagit sönder datorn :4skrika

Seat24 Travel AB (Seat24 Travel AB)

Postadress: Besöksadress:
Box 1340 Kungsängsgatan 5 B
751 43 Uppsala 753 22 Uppsala

--------------------------------------------------------------------------------

Tel: Fax:
018-677880 018-677885

--------------------------------------------------------------------------------

Org. nr: Antal anställda:
556584-4684 10 - 19 anställda

Omsättning: VD:
195 985 000 kr Ralph Axelson

Marknadschef: Ekonomichef:
Uppgift saknas Uppgift saknas

Försäljningschef:
Uppgift saknas

Det verkar iofs lugnt men man vet aldrig.

Allting verkar grönt nu iaf, de skulle dra pengarna från kortet under dagen och jag skulle bara uppge mitt kortnummer vid incheckning på arlanda.
Nu gäller det bara att hitta flyg från bangkok till trat de datumen jag ska åka också... 1200:-/person inrikes låter dyrt.... Genom STAtravel då.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg