Akut hjälp ikväll!!!

• Thread starter Thread starter JT
  • Start date Start date

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Finns det någon vänlig själ här på SportHoj som kan sälja eller låna mig ett bromshantag till en Fireblade 92-98? Jag behöver hojen akut imorgon!

Snälla, någon?

Edit, jag bor i Stockholm.

Last edited:
JT skrev:
2204540 Finns det någon vänlig själ här på SportHoj som kan sälja eller låna mig ett bromshantag till en Fireblade 92-98? Jag behöver hojen akut imorgon!

Snälla, någon?

Edit, jag bor i Stockholm.

nån som stulet de eller :hihi

har de gått av? en stump kvar? går de inte o köra ändå?
eller trycka dit ett rör utanpå o tejpa..voila :banana

Hoztic skrev:
2204604 Eh? :va Vad har tankväskan med bromsgreppet att göra? :va

Det är tankväskans fel att jag klotade...och mitt, lite. :rodnar

ozeo skrev:
2204606 nån som stulet de eller :hihi

har de gått av? en stump kvar? går de inte o köra ändå?
eller trycka dit ett rör utanpå o tejpa..voila :banana

Det är helt av... :(

Wiseguy skrev:
2204614 Hur mycket behöver du ?
Bara själva handtaget eller hela mojängen ?

Bara handtaget.

Fint va...

Bifogat

• DSCF0007.JPG
    DSCF0007.JPG
    118.3 KB · Visningar: 77
  • DSCF0008.JPG
    DSCF0008.JPG
    115.9 KB · Visningar: 69
Du kan få köpa mitt orginal för en 100-lapp.
Har bytt ut min mot en lite coolare variant.
jfklajfkl456aq.jpg

(bilden var förvisso på kopplingshandtaget men jag har ett bromshandtag också)

Kan dock ej leverera ikväll eller imorgon för den delen heller pga jobb på annan ort. Tidigast fredag.

JT skrev:
2204622 Det är tankväskans fel att jag klotade...och mitt, lite. :rodnar

Tankväska har man på touring hojar. så jag håller med dig :D

synd att du vurpa, men du verkar inte skadat dig iaf & det är ju huvudsaken :tummenupp

tankväska..

Hehe jag har en likadan tankväska... Ska man kasta eller ?
:confused:

Wiseguy skrev:
2204645 Du kan få köpa mitt orginal för en 100-lapp.
Har bytt ut min mot en lite coolare variant.
jfklajfkl456aq.jpg

(bilden var förvisso på kopplingshandtaget men jag har ett bromshandtag också)

Kan dock ej leverera ikväll eller imorgon för den delen heller pga jobb på annan ort. Tidigast fredag.

Ok, det finns ingen möjlighet att jag kan hämta den ikväll?

Edit, ditt handtag ser annorlunda ut än mitt vad har du årsmodell?

Last edited:
JT skrev:
2204655 Ok, det finns ingen möjlighet att jag kan hämta den ikväll?

Edit, ditt handtag ser annorlunda ut än mitt vad har du årsmodell?
Nej, jag är inte hemma föräns på fredag.

Bilden i fråga råkade vara på mitt kopplingshandtag. Hade ingen bild på mitt gamla bromshandtag. Hojen är en 1999:a
Har några på det nya dock:

dscfsda00078bw.jpg

dscf00085zc.jpg

ladbol skrev:
2204653 Hehe jag har en likadan tankväska... Ska man kasta eller ?
:confused:

Den är väl bra men fyll den inte med 10 kg matlådor, skor och kläder när du ska ut och rejsa.

Nu är jag trött på tankväskor, det får bli en Fastbag...
gsxr750_1.jpg

Wiseguy skrev:
2204689 Nej, jag är inte hemma föräns på fredag.

Bilden i fråga råkade vara på mitt kopplingshandtag. Hade ingen bild på mitt gamla bromshandtag. Hojen är en 1999:a
Har några på det nya dock:

OK, hittar jag inget annat så köper jag det på fredag!

Det finns ingen annan som kan låna mig ett hantag tills imorgon kväll?

Ingen? :(

Bra hittelön utlovas!!!

JT skrev:
2204768 Ingen? :(

Bra hittelön utlovas!!!

...från en -93:a, kan va i sthlm runt kl 23 im kv...så antar att de e lite sent...hoppas d löser sig, nån här måst juh ha...fast d va kort leverans tid Du hade :va :rolleyes:

Eastman skrev:
2204806 ...från en -93:a, kan va i sthlm runt kl 23 im kv...så antar att de e lite sent...hoppas d löser sig, nån här måst juh ha...fast d va kort leverans tid Du hade :va :rolleyes:

Jag vet men klotningen var inte planerad direkt... :)

JT skrev:
2204830 Jag vet men klotningen var inte planerad direkt... :)

Men berätta då för faaaaaaaan!!!! :mad:

Hur gick det till?? :confused:

Så här va...:
Du körde ut från en mack.... hade precis tankat... när du lägger i tvåan kommer en röd Porsche 911 av nyare årsmodell ut från avfarten efter och lägger sig precis bakom...

Vid första bästa tillfälle tränger han sig upp brevid dig och du ser att bakom ratten på dunder-bilen sitter en snorunge som förmodligen precis fått körkort och lånat farsans bil...

Han hånler och växlar ner... sticker iväg som ett skott och du kan inte vrida på för i din fil ligger det en polskreggad tivolilastbil... tyvärr var det så att föraren av tivolilastbilen bestämt sig för att tjäna lite extra cash så han körde dessutom med cupén fylld av tankväskor som skulle från Polen till Lidl.... han tycker att det blir lite knöligt sådär efter 200 mil så han bestämmer sig för att slänga ut en av väskorna som hamnat mellan arslet och förarstolen just som du vrider på rullen och ska ifatt kräket...

eller.. :va

När det gäller Lidl's tankväskor så är dom undermåliga när det gäller fastspäningen på tanken. Har en gammal som jag bytte remmarna på
på för att inte skiten ville sitta. Nu gick jag och köppte ännu en där ifrån
som jag ska sy fast nya remma på för att garantera bra fastsättning.

[Mulle] skrev:
2205448 När det gäller Lidl's tankväskor så är dom undermåliga när det gäller fastspäningen på tanken. Har en gammal som jag bytte remmarna på

...om du visste att de var dåliga varför gick du då och köpte en till.. :va

Är det inte bättre att lägga till en slant och få en som är bra från början??

:rolleyes:

DaLorD skrev:
2205270 Men berätta då för faaaaaaaan!!!! :mad:

Hur gick det till?? :confused:

Så här va...:
Du körde ut från en mack.... hade precis tankat... när du lägger i tvåan kommer en röd Porsche 911 av nyare årsmodell ut från avfarten efter och lägger sig precis bakom...

Vid första bästa tillfälle tränger han sig upp brevid dig och du ser att bakom ratten på dunder-bilen sitter en snorunge som förmodligen precis fått körkort och lånat farsans bil...

Han hånler och växlar ner... sticker iväg som ett skott och du kan inte vrida på för i din fil ligger det en polskreggad tivolilastbil... tyvärr var det så att föraren av tivolilastbilen bestämt sig för att tjäna lite extra cash så han körde dessutom med cupén fylld av tankväskor som skulle från Polen till Lidl.... han tycker att det blir lite knöligt sådär efter 200 mil så han bestämmer sig för att slänga ut en av väskorna som hamnat mellan arslet och förarstolen just som du vrider på rullen och ska ifatt kräket...

eller.. :va

Exakt så gick det till, nästan...

Nej, så här gick det till alla nyfikna. :)

Jag var på väg hem när jag bestämde mig för att ta en liten omväg för att köra på lite småvägar. Jag funderade på att åka hem först och lämna tankväskan då det bara var ca 5-6 km hemmifrån men beslutade mig för att skita i det för väl hemma blir man väl tvingad att laga mat eller tvätta. :3freak

Tankväskan var proppfull med kläder, skor, regnställ, matlåda, dator och lite annat skräp. Man når knappt styret på Bladen med tankväskan för det sitter ganska lågt! Tyvärr var det dessutom felpackad med det tyngsta övers men jag fick bråttom iväg...

Livet leker på småvägana och vid en kraftig inbromsning innan en kurva hamnar jag i ett potthål/spricka i vägen och får ett litet kast som jag inte lyckas häva för att tankväskjäveln är ivägen och har hamnat lite snett. Jag kommer ut i gruset, lägger hojen och gör en kullerbytta. Enda skadan på hojen var bromshantaget och en liten repa på sidokåpan, enda skadan på mig var mitt ego. :näsblod

Wiseguy, jag PMar dig om hantaget.

[Mulle] skrev:
2205448 När det gäller Lidl's tankväskor så är dom undermåliga när det gäller fastspäningen på tanken. Har en gammal som jag bytte remmarna på

Remmar? Min fäster man med magneter, är den bara normalt lastad så sitter den fast i farter över 200 utan problem.

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back