Akut hjälp - Honda VFR

F1eX

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2006
Hoj
Honda VFR -00 - såld, Yamaha XJ6 -09
Hej!
Min Honda VFR dog för mig när jag var ute och körde i helgen. Jag var tvungen att lämna kvar den i en helt annan ort och nu när jag ska köpa ett nytt så kan Biltema inte gå på den produkt-koden som Honda Center gett mig.
Det jag fick av dem är YTX12BS.

Det jag behöver nu är antingen måtten, eller en mer utförlig produktkod, serienr eller motsvarande.

Jag har ingen möjlighet att åka bort till cykeln och sedan tillbaka för att köpa batteriet, är det någon av er som kan hjälpa mig med batterimodellen?

VFR:en är av 2000-års modell.

TACK!

Säker på att det är batteriet? Isf är det nog slut pga att laddregulatorn gett upp. kan tyvärr inte hjälpa dig med måtten. Skulle rekommendera att googla.

150x87x130(mm) är måtten på YTX12BS.

Att tänka på är urfasningen som bl.a. Yuasa har på sina batterier. När du fäller ner hållaren till batterifästet ser du vad jag menar med urfasningen.
Finns tydligen inte på alla biltemas. Har själv ett 9 Ah på min -05 och det funkar rätt bra det med, även om 12-14 Ah är rekommenderat.

Går ju att modda med tillsnickrad träram el. motsvarande om inte Biltema har rätt storlek.

Lycka till

Såg just på annat forum att en person med likadan cykel o årsmodell som dig har använt biltema batteri: art. 80-818 12V 10Ah 151x133x87 4kg
Han är nöjd med det.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...