AKUT FRÅGA! Angående nikasilering och avgasport!

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
Superduke
Hej alla! Jag tänkte skicka iväg min cylinder till nikasilproffsen innan fredag och har tagit loss hela cylindern men märkte att avgasporten sitter fast och jag får inte ut den! Detta måste såklart åtgärdas men jag har grymt lite tid just nu och vill därför veta, kan jag lämna in den för omnikasilering så som den är nu eller kommer dom gnälla? Avgasporten är i öppet läge och stör inte utloppet alls. Jag slänger med några bilder också av nån dum anledning! :tuttar

Bifogat

• IMGP6533.JPG
    IMGP6533.JPG
    96.3 KB · Visningar: 62
  • IMGP6541.JPG
    IMGP6541.JPG
    102.3 KB · Visningar: 58
  • IMGP6543.JPG
    IMGP6543.JPG
    124.9 KB · Visningar: 49
Avgasporten måste demonteras vid omnicasilningen så gör du det inte själv så får de göra det och det kostar säkerligen pengar. Utan avgasport och ordentligt rengjord skall en cylinder lämnas in.

Avgasporten måste demonteras vid omnicasilningen så gör du det inte själv så får de göra det och det kostar säkerligen pengar. Utan avgasport och ordentligt rengjord skall en cylinder lämnas in.

Tack för svaret! Jag ringde till nikasilproffsen idag och berättade hur det låg till för en trevlig kille, först sa han samma sak som du men sen gav han med sig och tyckte det var OK om jag skickade upp den så skulle de fixa det iaf! :tummenupp
Kul att det finns trevlig personal som förstår hur bra det är med nöjda kunder! :)
// Mayer

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...