Akut däckverkstad i norra sthlm?

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Tja har fått en skruv i bakdäcket den sitter på sidan och går kanske att skruva ut vågar dock inte prova. Har ni tips på någon däckfirma som fixar mc-däck i järfälla området? Pris är inte det viktigaste vill bara ha en ärlig typ som säger sanningen om jag måste byta däck eller ej.

//Dafe

Vill minnas att däcknissar inte lagar däck med din typ av fel på sporthojar.
Det är iallafall min erfarenhet.

skulle inte heller vilja åka runt med ett däck som är lagat i sidan,asså det går att laga men då ska det vulkas ordentligt och då kostar det tid=pengar och i slutändan är det ändå ett reparerat däck....:va

Jag hade bytt :tummenupp

Vilket som behöver tips på en bra däckverkstad som kan fixa det åt mig. Luften har inte pyst ut så jag tänkte köra dit och skruva ut skruven och se vad som händer.

//Dafe

Byt däck. tänk om skruv jävlen ramlar ur när du kapar tider på bulten :skrämd Då skulle inte jag vilja va i din sits...

Jag fixade mitt hos Däckdoktorn i Järfälla då jag fick en skruv i däcket. De satte in en plugg innefrån och ut på däcket. www.dackdoktorn.se
Låt den sitta kvar och kör försiktigt dit så hjälper dom säkert dig.

Samma sak hände mig i söndags, däckkillen sa "ta bort skruven, kolla om den gått igenom (vilket den troligtvis har) har den gjort det så går det bra att plugga". Ska kolla mitt däck tisdag, lycka till!

plugga själv

Köp en däck rep sats och plugga själv. Har gjort det 5-6 gånger, har inget emot ett pluggat bakdäck men byter snarast pluggade framdäck...

För 5 år sedan så fick jag en rejäl träskruv rakt in i däcket. Rek. från däckverkstan (då i alla fall) var i alla fall att inte köra med pluggat mc däck. Jag fick skriva under papper på att jag förstod att lagningen inte skulle hålla och att lagningen var endast till för att köra till närmsta verkstad som kunde åtgärda problemet.

Förklaringen var att pluggarna som fanns var avsedda för bildäck (med platt anläggningsyta) och inte för MC däck, som har en helt annan belastning mm.

Så jag pluggar inte däck utan byter.

MC bolaget i järfälla/veddesta är klar OK. Ring så fixar de däcket.

Tack för alla tips var förbi däckdoktorn och han skruva ut skruven och inget hände. Efter att han kontrollerat det sa han att det bara var ut och köra. Har efter det kollat lufttrycket sen kört 1 mil och kollat det igen ingen skillnad. Finns det några större risker med att köra vidare på det?

//Dafe

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back