Akut bromsfråga.

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Bytte till eftermarknadsgrepp häromdagen, har kört 20 mil utan problem. Nyss blev jag överraskad av ett ösregn som jag körde i nån mil. Nu hugger frambromsen när jag bromsar. Törs jag åka vidare? Står på avfarten från motorvägen och kan inte riktigt bestämma mig...

Bytte till eftermarknadsgrepp häromdagen, har kört 20 mil utan problem. Nyss blev jag överraskad av ett ösregn som jag körde i nån mil. Nu hugger frambromsen när jag bromsar. Törs jag åka vidare? Står på avfarten från motorvägen och kan inte riktigt bestämma mig...

Rullar det bra utan broms? Använd bakbromsen och kör hem o parkera då.

Jag testar! Tur att jag var på SMCkurs för ett par veckor sen. Bytte obefintliga bakbromsar till nya fina för att klara besiktningen. :)

Jag testar! Tur att jag var på SMCkurs för ett par veckor sen. Bytte obefintliga bakbromsar till nya fina för att klara besiktningen. :)

Ny hoj? Har du ens kört den i regn innan?

Mina bär sig åt i väta. Det gäller att vara bestämd....och mjuk...mjuk och bestämd alltså.:)

Ta det lugnt med bakbroms när det är blött, inga piruetter, va!

(Tror det beror på dina nya belägg och att det sliter till sig).

Kolla att pinnen som bromsgreppet påverkar....sitter i hålet s.a.s på den lilla rullen i bromsgreppet (om det är enligt samma standardmodell på grepp som jag fipplat på mina hojar på senare tid)...det där slarvar många med, så blir det tokigt, bromsar ligger an och har sig.

/J

Ny hoj? Har du ens kört den i regn innan?

Mina bär sig åt i väta. Det gäller att vara bestämd....och mjuk...mjuk och bestämd alltså.:)

Ta det lugnt med bakbroms när det är blött, inga piruetter, va!

(Tror det beror på dina nya belägg och att det sliter till sig).

Ny men gammal, en 00a.
Det är nya belägg bak, men det är fram som det hugger. Får se hur den beter sig nästa gång jag kör.
Tog mig hem iaf. Tack för hjälp.

Kolla att pinnen som bromsgreppet påverkar....sitter i hålet s.a.s på den lilla rullen i bromsgreppet (om det är enligt samma standardmodell på grepp som jag fipplat på mina hojar på senare tid)...det där slarvar många med, så blir det tokigt, bromsar ligger an och har sig.

/J

Ok, ska be nån hjälpa mig kolla det. Andra ösregnet som överföll mig denna vecka. Karma? :glömdet

/J

Det är inte "standardfelet" med att handtaget inte släpper helt.. det kontrollerades när bromsgreppet byttes..

Hur jag nu kan veta det... :angel

Titta till glidbulten som bromsgreppet sitter fast med, denna ska gå lätt igenom fästhålet i greppet. Hålet i eftermarknadsgreppen tenderar till att vara ca 0,5 mm för små vilket gör att du kan slå i bulten men då blir det knas när du bromsar, testa om den går trögt att ta upp hålet lite..

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka