AKUT BOKHJÄLP! (Matematik A)

Sienna

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Trampcykel
Är det någon som möjligen sitter på en rätt så ny Matematik A bok och kan tänkas låna ut den några veckor eller sälja den för en billig peng?? :confused:
Ska börja med B & C kurserna nästa vecka och insåg när jag började kika på det att jag kommer ju inte ihåg nånting från A-kursen.... kan ju bero på att det är typ en massa år sen jag läste den....:huvet:gnissla
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
men A-kursen är bara repetition från gymnasiet om jag inte är helt ute och cyklar.. !
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Skulle det vara så att du inte kommer ihåg det, så kommer du hinna snappa upp det samtidigt som du läser B-matten. Sen till C har du lärt dig både A och B.

:mattias

men A-kursen är bara repetition från gymnasiet om jag inte är helt ute och cyklar.. !

Precis.

Kursinnehåll

* Reella tal i olika former.
* Numerisk räkning med och utan tekniska hjälpmedel.
* Geometriska begrepp.
* Grundläggande geometri.
* Tolka, granska och åskådliggöra statistiska data.
* Kunna tolka och använda vanligt förekommande lägesmått (t.ex medelvärde, median, typvärde).
* Algebraiska uttryck, formler och funktioner.
* Linjära ekvationer.
* Enkla potensekvationer och exponentialfunktioner.
* Använda dator och grafritande räknare för att utföra beräkningar och åskådliggöra grafer och diagram.
* Hur matematiken påverkar vår kultur när det gäller till exempel arkitektur, formgivning, musik eller konst samt hur matematikens modeller kan beskriva förlopp och former i naturen
 

Sienna

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Trampcykel
Problemet är ju att jag inte fattar uppgifterna i B-kursen för det är sånt man lärde sig i A-kursen ;)
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Problemet är ju att jag inte fattar uppgifterna i B-kursen för det är sånt man lärde sig i A-kursen ;)


pM:a mig så kan jag fixa inloggnignsuppgifter till ett webbstöd med videogenomgångar och skrivtliga gneomgångar till både matte a och b. jävligt bra faktiskt
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
har en grymt smidig formelbok om du klarar dig utan allt lull-lull ?

men jag vill ha tebax den när du e klar isåfall, va aldeles för länge sen jag läste matte jag med för att komma ihåg allt :tungan
 

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
Kolla matteboken.se, där finns genomgångar och övningsuppgifter för alla gymnasiets mattekurser. Det finns också ett forum där man kan ställa frågor - helt gratis.

Behöver du mer personlig hjälp vet jag att chalmersstudenter erbjuder sådan efter ordinarie skoltid. Sök igenom gu.se så hittar du säkert det du söker.

Repetera algebran och linjära funktioner (absolut viktigast) så kommer B-kursen gå som en dans.

Jag är mattelärare på gymnasiet, men jag jobbar redan för mycket så jag hinner/orkar inte erbjuda privatlektioner, men fastnar du på något kan du ju alltid skicka ett pm. Lycka till :)
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Problemet är ju att jag inte fattar uppgifterna i B-kursen för det är sånt man lärde sig i A-kursen ;)

Jag lånade E-kursen (Matematik 3000) på lokala biblioteket förra sommaren.
Det är väl fortfarande den serien matteböcker som fortfarande gäller på flera gymnasier?

Med de lånepolicys som biblioteken har numera, så brukar man kunna låna böckerna ganska länge om ingen sätter upp sig på kö.
 

Sienna

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Trampcykel
Stort tack för alla svar, har fått låna mig en bok så nu ska det nog gå toppenfint! :)
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top