Akut blodbrist och krävande operationer!

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Just nu finns bara 700 blodpåsar i lager hos blodgivningsenheten på Sahlgrenska Universitetssjukhuset. Det är hälften så mycket som vi egentligen skall hålla i lager för att känna oss trygga. Sjukhuset kommer att inom de närmaste dagarna att göra stora operationer som kan kräva mycket blod. Därför väjar blodgivningsenheten till blodgivare i Göteborg att komma och ge blod så fort som möjligt. Speciellt blodgrupp 0 och A är det vi ropar högst efter för att kunna klara av den svåra situation vi nu befinner oss i. De vanliga reglerna gäller att det ska ha gått tre till fyra månader sedan förra blodgivningstillfället.

:Bugar

Här kan du lämna blod:

Droppen Östra
Droppen Sahlgrenska
Droppen Nordstan
Blodbussen

För mer info gå in på www.ge-blod.se

/Lena

Last edited:
kan tyvärr inte hjälpa, de får inte ur något blod ur mig

"du får hjälpa gamla tanter över övergångstället istället" :D

var personalens besked när jag försökte ge blod

Jätteläskigt med farliga stora nålar som penetrerar mitt skyddsskikt jag har fått av min skapare för att hålla främmande föremål utanför kroppen. Ska det vara så?

Jätteläskigt med farliga stora nålar som penetrerar mitt skyddsskikt jag har fått av min skapare för att hålla främmande föremål utanför kroppen. Ska det vara så?

Tänk på dem stackars blodkropparna då, de vill kanske ut o se sig omkring lite dem också, vara instängda i samma kropp hela tiden kan inte va kul, ska det va så va va va:7peta

Tänk på dem stackars blodkropparna då, de vill kanske ut o se sig omkring lite dem också, vara instängda i samma kropp hela tiden kan inte va kul, ska det va så va va va:7peta
De är mina, och bara mina :fakta

Hade jag önskat att de såg världen så hade jag kopplat upp mig i en dialysmaskin... Sådeså :mattias

För att vara mer seriös så har jag funderat på att ge blod då jag anser att jag har kommit över min nålskräck jag hade att skylla på innan, men jag har inte fått tummen ur riktigt än :rodnar

Jag är dessutom inte helt säker på att jag får ge blod nu då jag var utomlands rätt nyligen. Hur länge måste man vänta?

Jag fick ganska mycket blod i mig förra sommarn när jag behövde, blodbrist även då. Vill passa på att tacka alla som ställer upp på detta enormt :) Utan er hade jag inte varit här :Bugar

Last edited:
De är mina, och bara mina :fakta

Hade jag önskat att de såg världen så hade jag kopplat upp mig i en dialysmaskin... Sådeså :mattias

För att vara mer seriös så har jag funderat på att ge blod då jag anser att jag har kommit över min nålskräck jag hade att skylla på innan, men jag har inte fått tummen ur riktigt än :rodnar

Jag är dessutom inte helt säker på att jag får ge blod nu då jag var utomlands rätt nyligen. Hur länge måste man vänta?

Regler kring karens och då man aldrig får ge blod, där kanske du kan finna en bättre ursäkt :pannkyss
http://www.geblod.nu/general.aspx?PageId=6

Jag får inte heller ge blod :(

Last edited:
När jag var ung gav jag blod, jag hade ändå för mycket blod i alkoholomloppet.

Nu har det inte blivit av på en massa år, och varje gång dom går ut och efterfrågar blod så är det ändå aldrig någon brist på min blodgrupp.

Jag får men jag ödslar deras tid då de inte får ur något blod.
jag går på roaccutan så jag får inte lämmna.. Om en gravid skulle få mitt blod skulle hennes barn få typ 6 armar eller nått..

så lät det när jag fåga om jag fick lämmna trots min medecin.

jag går på roaccutan så jag får inte lämmna.. Om en gravid skulle få mitt blod skulle hennes barn få typ 6 armar eller nått..

så lät det när jag fåga om jag fick lämmna trots min medecin.

Roaccutan va e´de´?

Är på en massa konstiga ställen i världen oftare än var 6:e månad och får tyvärr inte på grund av det.

I annat fall hade jag varit bra givare då alla kan ta emot mitt blod. :tummenupp

Schyst medecin :skrämd!
finnarna är nu snart helt borta efter drygt 3 månader.
Kännslan att inte vakna upp och tro att man doppat ansiktet i motorfett var ganska skön :)
Humörsvängingarna var jobbigare, och att det innehåller en massa östrogen :3freak

Är på en massa konstiga ställen i världen oftare än var 6:e månad och får tyvärr inte på grund av det.

I annat fall hade jag varit bra givare då alla kan ta emot mitt blod. :tummenupp
glöm inte häller att man inte får ha haft sex med någon ny person på typ 5 månader....

glöm inte häller att man inte få ha haft sex med någon ny person på minst 5 månader (tror jag det var)

Last edited:
finnarna är nu snart helt borta efter drygt 3 månader.
Kännslan att inte vakna upp och tro att man doppat ansiktet i motorfett var ganska skön :)
Humörsvängingarna var jobbigare, och att det innehåller en massa östrogen :3freak

Bwahaha, biverkningar, man får PMS men på den positiva sidan får man även egna bröst att leka med! :tuttar

Bwahaha, biverkningar, man får PMS men på den positiva sidan får man även egna bröst att leka med! :tuttar

din avatar ser ut som ett konstigt ansikte från yttre rymden :näsblod ..byt vinkel =)

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    4.1 KB · Visningar: 160
Nyheter
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Back