AKUT Bilproblem

Hmm jobbar på volvo...
Det är halv kännt att de där låsen "hänger" sig ibland bara att byta tyvärr :rolleyes:
Men hoppas att du fortsätter köra volvo ändå :tummenupp

Cyberdog skrev:
Hmm jobbar på volvo...
Det är halv kännt att de där låsen "hänger" sig ibland bara att byta tyvärr :rolleyes:
Men hoppas att du fortsätter köra volvo ändå :tummenupp

Kan väl inte vara halvkänt heller, volvo krånglar aaaaldrig...
Det är bara saab som gör det...

(jag har jobbat inom båda koncernerna så jag vet att enda skillnaden är hur man hanterar krånglet)

GuW skrev:
Kan väl inte vara halvkänt heller, volvo krånglar aaaaldrig...
Det är bara saab som gör det...

(jag har jobbat inom båda koncernerna så jag vet att enda skillnaden är hur man hanterar krånglet)

Vad är det för skillnad då? Volvo fixar och saab förnekar felen... (iaf när det gäller motorn) :näsblod

Thundercat skrev:
Vad är det för skillnad då? Volvo fixar och saab förnekar felen... (iaf när det gäller motorn) :näsblod

Saab erkänner och kallar tillbaka bilar och volvo byter halva bilen i smyg när du lämmnar in den för vanlig service.
(just motorproblemen med 2.3an vet jag inte om dom har någon serviceåtgärd på ännu, eftersom jag inte jobbar i branchen längre)
Då kanske du säger skitsamma, men hur fan vet man att det blir gjort om det inte går ut servicemeddelande till kunderna?

GuW skrev:
Saab erkänner och kallar tillbaka bilar och volvo byter halva bilen i smyg när du lämmnar in den för vanlig service.
(just motorproblemen med 2.3an vet jag inte om dom har någon serviceåtgärd på ännu, eftersom jag inte jobbar i branchen längre)
Då kanske du säger skitsamma, men hur fan vet man att det blir gjort om det inte går ut servicemeddelande till kunderna?

Volvo kallar tillbaka bilar om det är allvarliga fel.

Saab ville ju inte ens ta ansvar när det var motorproblem. Det var försäkringsbolagen som fick stå för fiolerna då...

Var det inte någon här på forumet som hade en Saab där motorn rasade efter ca 10 000 mil? Någon som kan söka?

Thundercat skrev:
Volvo kallar tillbaka bilar om det är allvarliga fel.

Saab ville ju inte ens ta ansvar när det var motorproblem. Det var försäkringsbolagen som fick stå för fiolerna då...

Var det inte någon här på forumet som hade en Saab där motorn rasade efter ca 10 000 mil? Någon som kan söka?

har en kompis med en 900 2,3 där motorn totalrasade pg.a balansaxelkedjan...

vet inte exakt vad den rullat, men mellan 15-20 tusen mil...

vid dom milen e ju volvo precis inkörd :lol

wonderwizard skrev:
har en kompis med en 900 2,3 där motorn totalrasade pg.a balansaxelkedjan...

vet inte exakt vad den rullat, men mellan 15-20 tusen mil...

vid dom milen e ju volvo precis inkörd :lol

Den jag tänkte på var nån som skrev här men saab ville inte ersätta honom med någon form av goodwill....

GuW skrev:
Undrar var alla apskaft som gastade "KÖP VOLVO, SAAB ÄR BARA SKIT" i tråden om Saab 900 är när någon har fått fel på sin volvo...

Ingår hammare på alla volvoägares nyckelring?

(ja jag vet att det är att sänka sig till deras nivå, men om bollen ligger för frispark...)

:banana :hihi :banana :yoparty :Bugar :lol o.s.v

Märk väl att jag skrev "Hellre en trasig Volvo än en hel SAAB" i den tråden. :hihi

Nu är jag varken saab eller volvofantast men att volvo skulle ha nån slags superkvalitet tvivlar jag starkt på.

Min far har en S60 -02 som nu har gått lite drygt 15000 mil. Han är säljare och kör mycket i jobbet och istort sett bara landsväg, Bilen har aldrig gått med släp heller då det inte sitter nåt drag på den..

Bla. annat har följande pajat:

Kopplingen havererade efter ca 14 kmil. Blev tvungen att bärga bilen.
Farthållaren har gett upp flera gånger.
Bromsskivorna bak byttes 4 eller 5 ggr på en 2 månaders period innan dom slutade bli skeva.
Ett stort antal bussningar i framvagnen är bytta, vissa flera ggr.
det går minst en 2-3 glödlampor i månaden, och vissa av dessa är jäkligt besvärliga att byta.

Sen är det en massa fler grejer som jag inte kommer ihåg. Det tar dessutom alltid en jäkla tid på att få servicetid på verkstan och när han väl får lämna in den har dom inga delar hemma....

Så så där hemskt imponerad är jag inte av Volvos kvalité!

Nyheter
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

Back