akustisk gitarrmusik

ninian

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
Yamaha R1
Låtar som: Hotel California, Wanted Dead or Alive, Local Hero, What It Is, Sailing to Philadelphia, Masters of acoustics, White lion mf. får mig att rysa varje gång jag hör dem. Helt klart värda att lyssna på.

Har velat köpa en gitarr ett tag nu för att lära mig lira men det blir aldrig av. Men någon dag ska det blir av men den dagen har man väll tappat intresset eller inte kan spela pga att man klotat hojjen och amputerat armarna.

Sitter ni på några sköna låtar med akustisk gitarr så vill jag att ni delar med er av dem så jag kan gotta mig hela helgen lång.

Zakk Wylde-Book of shadows
Opeth-Damnation
Jethro Tull-Songs from the wood

Plattor som är sprängfyllda med mästerlig akustisk musik.

Annars finns ju "Blackmores Night" med sin medeltids/folkstuk på grejorna. "Shadow of the moon" rekommenderas!

BonJovi & Bruce Springsteen - Live In Red Bank "Wanted Dead Or Alive"
helt krass inspelning men ack så bra

Kul att du tog upp ämnet. satt fan precis o tänkte på samma sak. Vill du ha dagens, fan vet om inte årets tips ta o kolla in en relativt för mig nyupptäckt snubbe vid namn John Martyn. Låtar som Solid Air e tamejtusan sjuuuukt bra. Avnjutes gärna i kvinnligt sällskap för bästa effekt. sök gärna på DC:n me ordet acoustic oxå. Finns massor me go unplugged. T ex A perfect circle riktigt bra me.

Marty Friedman som även lirar i Megadeth har gjort en del soloskivor, jag rekomderar "scenes"-riktigt bra!!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back