Aktiv vs. Passiv medlem

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Hej!

Fick mail igår om inbetalning för 2008 års medlemskap. Två summor angavs varav ena gällde för passiva medlemmar.

Vad innebär passiv medlemskap? Dvs. vad får en passiv inte göra som en fullbetalande medlem får göra i SSEMSE?

Passiv medlem brukar betyda att man håller sin plats i klubben för en reducerad summa pengar. Dock har man inte rätt att vara med på klubbens aktiviteter (d.v.s. körningar). Passiva medlemskap brukar passa dom som studerar på annan ort, är långtidsskadade, saknar hoj ett år osv.
I de case jag mött detta har man endast kunnat vara passiv medlem i ett år.

Så har det iallafall fungerat i andra klubbar jag varit med i.

Enligt vad jag vet så är där ingen tidsbegränsning för passivt medlemsskap i ssemse

Är det bara jag som inte fått någon inbetalnings blankett ännu??

"Inbetalningsblanketten" är mailad till samtliga medlemmar som angivit sin epostadress som kontaktuppgift. För de som inte har angivit denna uppgift har vi sänt informationen via vanlig postgång.

"Inbetalningsblanketten" är mailad till samtliga medlemmar som angivit sin epostadress som kontaktuppgift. För de som inte har angivit denna uppgift har vi sänt informationen via vanlig postgång.

OK.

:tummenupp

EDIT:
Kollade precis och jag hade angivigt min mail adress.
Men inte fått något mail.

:confused:

När uppdaterade du din email på sydskanes hemsida sist? kollat skräpkorgen?

Haft samma mailadress ssen 1997. :)

Inget i skräpkorgen heller. :(

Last edited:
Jag hade också strul - inget på Mailen... verkar som Sprays/Glocalnets spam-filter tar bort det mesta :mad:

Sedan fastnade mail nr 2 i företagets spamfilter - men det hittade jag med lite tur... :tummenupp

Mailen är inte vad den en gång var!

Håller med 100% där Robz.

@home.se var super najs innan Spray köpte dem, nu är det mest bara skit med det kontot. :tummenner

Jag brukar kolla i "skräppost" rätt ofta för fastän jag markerar ett mailadressat som "OK" så fortsätter det där ¤%/%& spray skiten att se det som skräppost.

Och för att inte nämna att det kan ta +24h för ett 5kb mail att komma fram, när det tar 5 minuter på g-mail eller hotmail.

Pga detta strul har jag bytt till Telia från den 16/11 - hoppas det blir bättre.
Sprays mail, med reklamloggor o texter som tipsar om dating-siter är ju lysande när man försöker skriva allvarliga mail till myndigheter eller liknande :mad:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman