Aktiv styrdämpare eller ej?

du kan ju ställa den lite löst om du mot förmodan skulle uppleva att det är något motstånd när du svänger. Lite styrfladder spelar ju ingen roll. Särskillt inte som du antagligen mest har den som en säkerhet.

du kan ju ställa den lite löst om du mot förmodan skulle uppleva att det är något motstånd när du svänger. Lite styrfladder spelar ju ingen roll. Särskillt inte som du antagligen mest har den som en säkerhet.

Vad skiljer en aktiv mot en vanlig då?

du pratar alltså som den aktiva? själv har jag ingen susning vilken som är "bäst" då detta är min första hoj :rolleyes:

Den aktiva påverkar ju inte när du kör i samhället av att det går tungt att styra men när du svänger till snabbt bromsar den upp kraftigt. En icke aktiv gör ju att det går tungt hela tiden för dig. Köp en aktiv, skulle jag gjort! :tummenupp

Den aktiva påverkar ju inte när du kör i samhället av att det går tungt att styra men när du svänger till snabbt bromsar den upp kraftigt. En icke aktiv gör ju att det går tungt hela tiden för dig. Köp en aktiv, skulle jag gjort! :tummenupp

Läste nu verkar ju skitbra.

Men konstigt att inte öhlins har något liknade.

Om man har en motorcykel med orginal styrdämpare hur gör man om man ska montera eftermarknads. Är det att plocka bort den gammla eller?

Hört orginal inte är så himla bra på dom flesta modelerna.

Läste nu verkar ju skitbra.

Men konstigt att inte öhlins har något liknade.

Om man har en motorcykel med orginal styrdämpare hur gör man om man ska montera eftermarknads. Är det att plocka bort den gammla eller?

Hört orginal inte är så himla bra på dom flesta modelerna.

Jag tror att Öhlins har en liknande typ. Orginal på Cbr100rr tror jag är en aktiv elktronisk styrd sådan är monterad. Ta bort den gammla sen ev. får man beställa fäste. Orginal fungerar rätt bra faktiskt men deras kvalité kan ju diskuteras. Min var helt tom på olja. Fyllde på olja och hoppas på att det räcker. Beställer inte en orginal igen.

du pratar alltså som den aktiva? själv har jag ingen susning vilken som är "bäst" då detta är min första hoj :rolleyes:

Nej, jag pratar om den icke aktiva. Själv har jag öhlins på bägge mina hojar. På R1:an e den ställd lite hårdare men jag märker ändå inte av varken styrfladder eller att den är trög att svänga med även vid stora styrutslag.

På Hondan så e den lite lösare och styrfladdrar lite när jag kommer ut ur kurvor. Men det e ju bara fränt.

Nyheter
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard