Gissare och förståsigpåare ombeds svamla i en annan tråd.
Jag vet att det finns många seriösa instruktörer och förare som faktiskt verkligen kör aktivt med skjuts titt som tätt och det är dialogen med er jag vill ha
Jag har den trevliga förmånen att ha en flickvän som gillar att åka där bak (
) Har sett instruktörer och banåkare köra riktigt fort även med skjuts bak. Jag tycker själv jag har hyffsat med fart på bana (när jag kör själv) och min flickvän brukar vara med på noterna när man kör ute på vägen. Ibland roar vi oss med att "dubbelhänga" i rondeller o lite sånt. Dock inget vidare tempo som på banan förståss (långt från knäskrap).
Om man väl hamnar på en bankörning där det är ok att ta med passagerare. Hur svårt är det att få upp tempot? Vilka är de största riskerna och momenten att tänka på? Längre bromssträcka, lite mer sommarluft i däcken och förståss noggrann gaskontroll, blir en jävla massa vikt på bakdäcket ut ur kurvorna.....men sen då...Hur beter sig en tungt lastad hoj under aktiv körning? Hur ska passageraren förankra sig vid häng? Just nu ber jag henne hänga precis lika mycket som jag gör "följ min rygg" typ. Händerna flyttar hon mellan "krama magen" och "håll mot tanken". Absolut inga kroppsförflyttningar under nedlägg..Det är ju "enkelt" vid småhäng, men blir väl bra mycket svårare när man ska ut ordentligt över kanten...
Har sett några youtubes med knäskrap med passagerare... hur svårt är det egentligen?
Jag vet att det finns många seriösa instruktörer och förare som faktiskt verkligen kör aktivt med skjuts titt som tätt och det är dialogen med er jag vill ha
Jag har den trevliga förmånen att ha en flickvän som gillar att åka där bak (
) Har sett instruktörer och banåkare köra riktigt fort även med skjuts bak. Jag tycker själv jag har hyffsat med fart på bana (när jag kör själv) och min flickvän brukar vara med på noterna när man kör ute på vägen. Ibland roar vi oss med att "dubbelhänga" i rondeller o lite sånt. Dock inget vidare tempo som på banan förståss (långt från knäskrap).Om man väl hamnar på en bankörning där det är ok att ta med passagerare. Hur svårt är det att få upp tempot? Vilka är de största riskerna och momenten att tänka på? Längre bromssträcka, lite mer sommarluft i däcken och förståss noggrann gaskontroll, blir en jävla massa vikt på bakdäcket ut ur kurvorna.....men sen då...Hur beter sig en tungt lastad hoj under aktiv körning? Hur ska passageraren förankra sig vid häng? Just nu ber jag henne hänga precis lika mycket som jag gör "följ min rygg" typ. Händerna flyttar hon mellan "krama magen" och "håll mot tanken". Absolut inga kroppsförflyttningar under nedlägg..Det är ju "enkelt" vid småhäng, men blir väl bra mycket svårare när man ska ut ordentligt över kanten...
Har sett några youtubes med knäskrap med passagerare... hur svårt är det egentligen?