Aktie-WWW-tips!

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Nu tänkte jag ge mig in i aktieköpande, för det kort sagt är spännande o kul.

Har ni tips på sidor som

1. Förklarar för en newbie angående begrepp man bör kunna osv...

2. Sidor där man har schyssta överblickar och artiklar på aktiemarknaden.

3. Ger schyssta tips på köp/sälj-via internet-sidor.

4. Någon sida med bra korta fina analyser om aktier.

Ös på med tips!

Kolla www.avanza.se , det finns en aktieskola där under Kunskapscenter. Det är möjligt att det finns på andra ställen också men jag tycker att Avanzas är hyfsat bra.

Tänk långsiktigt. För att daytrada så måste man mer eller mindre vara proffs. Det är väldigt lätt att förlora allt om man inte vet vad man gör. Aktieaffärer är ett spel, en del vinner en del förlorar. Satsa inte pengar som du vet att du snart kommer att behöva.

Sätt upp en nivå som aktien absolut inte får gå under. Bättre att sälja med en liten förlust än att sitta med helt värdelösa papper ett par veckor senare. Samma sak gäller övre gräns, när du har gjort en rimlig vinst så ta den och och var nöjd. Antagligen kommer du inte sälja på toppnoteringen men det är få förunnat att pricka in optimala säljtillfället.

För övrigt, lita aldrig på någon annans analys utan att räkna på det själv. Tips som dyker upp i dagspress är alltid gamla nyheter. Jag ser det snarare som en signal att sälja dom papper som dagspressen snackar om. Läs på om företagen som du satsar pengar i. Är produktportföljen något du tror på? Om ja, gör en analys. Om inte, varför skulle då någon annan göra det?

Det går att skriva hur mycket som helst om aktier, jag har för mig att det finns ett par mäklare på forumet som garanterat kan mer om aktier än mig så du får hoppas på att dom tittar in i tråden. Jag är bara glad amatör. :)

Vad hette han aktietipsaren som skulle köra slingerbulten naken o grejjer?

Och gjorde han nånsin som han påstod sig göra?

Superbee skrev:
Vad hette han aktietipsaren som skulle köra slingerbulten naken o grejjer?

Och gjorde han nånsin som han påstod sig göra?
Tror du menar Peuter. Har ingen aning om vad som hände med honom, men det var väl en tråd uppe när han skulle köra naken har jag för mig? :va

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back