Akta små harar

För några månader sedan blev jag knockad av en anka..
Två ankor stod mitt i vägen så jag saktade ner lite och tänkte att de flyttar säkert på sig, men nej då, de står helt still så jag tvingas tvärnita och stannar några decimeter framför dem. Då flyger den ena ankan rakt upp i luften och knockar mig hårt som f*n i huvudet med ena vingen :P

kaZmur skrev:
För några månader sedan blev jag knockad av en anka..
Två ankor stod mitt i vägen så jag saktade ner lite och tänkte att de flyttar säkert på sig, men nej då, de står helt still så jag tvingas tvärnita och stannar några decimeter framför dem. Då flyger den ena ankan rakt upp i luften och knockar mig hårt som f*n i huvudet med ena vingen :P

Var ju såklart moppe-surret som lockade dem till dig. En stor brunsig anka.

UrbanTiger skrev:
Bromsade han omkull eller ? Låter lite konstigt om du mosat över en hare och det skulle vält hojen på rak väg. Kanske det var en kurva :va
Låg bakom en hoj en gång som manglade en grävling som han inte ens såg och hojen skuttade till som fan men den höll sig upprätt av gyrokraften.

Nej JAG bromsade INTE omkull!!! Det studsade och jag kom ut i dikeskanten, sen blev det som det blev. Vet inte vad det är som skulle vara så jävla konstigt med det. Du har inte tänkt på att han som körde över grävlingen kanske hade lite flyt? Jag har nog kört över saker förr och studsat, dock aldrig djur, då har jag också klarat mig. Den här gången gjorde jag det inte.

Körde på en ormvråk i runt 120km/h i höstas.
Den tog i högra delen på toppkåpan precis där den där stålbygeln sitter. Tack vare den klarade sig toppkåpan men kåpglaset blev mos, fågeln blev också mos varav merparten var över mig... :tomten

vågen skrev:
Åk till Bålsta. Däromkring finns det MASSOR, dom föder upp såna däromkring.

Min svåger fick en fasan i vindrutan/a-stolpen på sin gamla Saab strax efter Bålsta. Gick ca 110-120 Km/h och det vart bara smulor av vindrutan (troligtvis av fasanen också).

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT