GSXR1100R
The older i get the faster i was
Körde en lugn repa idag men råkade träffa en knuda med framdäcket precis innan kurvan när jag skulle bromsa, detta resulterade i att fjädringen bottnade och när jag bromsade så låste sig framhjulet och hojen vek omkull sig.
Det blev en kullerbytta på asfalten och hojen kasade ut i gräset, fick en smäll på revbenen men inget allvarligt.
Fick hjälp att resa hojen ut diket, sedan fick jag puttra hem utan kopplingsgrepp, mycket spännande vid stoppskyltar.
Jag klarade mig tack vare full skyddsutrustning
PS detta tar jag inte ut på försäkringen, det är bara att skaffa en ny spegel, kopplingsgrepp samt blinkers.
Kåpan går att laga med gaffatejp.
Dock blir det nog inget SRW för min del idag, kommer ut och kollar om jag hinner.
Det blev en kullerbytta på asfalten och hojen kasade ut i gräset, fick en smäll på revbenen men inget allvarligt.
Fick hjälp att resa hojen ut diket, sedan fick jag puttra hem utan kopplingsgrepp, mycket spännande vid stoppskyltar.
Jag klarade mig tack vare full skyddsutrustning

PS detta tar jag inte ut på försäkringen, det är bara att skaffa en ny spegel, kopplingsgrepp samt blinkers.
Kåpan går att laga med gaffatejp.
Dock blir det nog inget SRW för min del idag, kommer ut och kollar om jag hinner.
Last edited: