Akta er för vägknudorna i häckeberga

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Körde en lugn repa idag men råkade träffa en knuda med framdäcket precis innan kurvan när jag skulle bromsa, detta resulterade i att fjädringen bottnade och när jag bromsade så låste sig framhjulet och hojen vek omkull sig.

Det blev en kullerbytta på asfalten och hojen kasade ut i gräset, fick en smäll på revbenen men inget allvarligt.

Fick hjälp att resa hojen ut diket, sedan fick jag puttra hem utan kopplingsgrepp, mycket spännande vid stoppskyltar.

Jag klarade mig tack vare full skyddsutrustning :tummenupp

PS detta tar jag inte ut på försäkringen, det är bara att skaffa en ny spegel, kopplingsgrepp samt blinkers.

Kåpan går att laga med gaffatejp.

Dock blir det nog inget SRW för min del idag, kommer ut och kollar om jag hinner.

Last edited:
Hoppas att du kommer igen fort. :)
Fast jag märkte inte vägbulorna i H-berga när jag körde där i onsdags....
Fast, jag kör ju inte som alla andra o en värsta bula kan uppfattas som rak för mig...så sakta går det...haha!!

Körde en lugn repa idag men råkade träffa en knuda med framdäcket precis innan kurvan när jag skulle bromsa, detta resulterade i att fjädringen bottnade och när jag bromsade så låste sig framhjulet och hojen vek omkull sig.

Det blev en kullerbytta på asfalten och hojen kasade ut i gräset, fick en smäll på revbenen men inget allvarligt.

Fick hjälp att resa hojen ut diket, sedan fick jag puttra hem utan kopplingsgrepp, mycket spännande vid stoppskyltar.

Jag klarade mig tack vare full skyddsutrustning :tummenupp

PS detta tar jag inte ut på försäkringen, det är bara att skaffa en ny spegel, kopplingsgrepp samt blinkers.

Kåpan går att laga med gaffatejp.

Dock blir det nog inget SRW för min del idag, kommer ut och kollar om jag hinner.
Du kan alltså inte ens krascha ordentligt. Gubbkrasch.

Hoppas att du kommer igen fort. :)
Fast jag märkte inte vägbulorna i H-berga när jag körde där i onsdags....
Fast, jag kör ju inte som alla andra o en värsta bula kan uppfattas som rak för mig...så sakta går det...haha!!
Knudan är nu tydligt markerad med ett långt svart streck...

jag hade för mig att du inte körde på gata just av den anledningen att det va farligt...
illa illa
hoppas det inte blev så farligt..
krya på dig

Hur mår revbenen nu? Av ditt kroppsspråk att döma kändes det en del... Bra flaggat iaf :)

Skönt att höra att det gick så pass bra ändå.
Hoppas att du snart kan vara på hojen igen!

Skönt att du klarade sig så pass bra, vila nu kroppen så du är redo inför Assen! :tummenupp

Alltså! Att fjädringen går i botten på din hoj har inget med vägbulor att göra tjockis!!! Det är ett tydligt tecken på att det är dags att göra nåt åt det faktum att du inte sett Lilla Vickevire på ett tag... :tuttar :D :tungan

Sköt om dig nu gubbstyre! Snyggt flaggat!:tummenupp

Va fan va du e kass. Hade du servat framgafflen och fyllt på olja hade den inte bottnat. Rokkie blunder. Muhahahahahahahah

Men lilla gubben.... Om du vill piggas upp kan jag visa en filmsnutt från Poznan när jag kör. Men du får vänta tills jag kommer hem, är ju ett par dagar kvar :tungan

( Hoppas du inte har alltför ont :pannkyss )

Moahaha... skrattar bäst som skrattar sist, speciellt om du dessutom gör en "Robz" så kort efter... - nästa gång skall jag skriva ned alla dina tråkningar så jag kommer ihåg dem :D

Skönt dock att du verkat klara din gamla kropp väl :tummenupp
Var det förresten Sportdäck?? :D :D

E det ni gamlingar som inte kan hålla er på hjulen? :va

....o så smet jag undan
:hihi

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...