Akta er för skrot, skräp och 2 tum 4 på vägen..

Jag låg bakom en lastbil en gång, jag låg väldigt nära eftersom jag skulle köra om och precis när jag passerade förbi exploderade backdäcket på lastbilen.

Det regnade gummibitar över huven på min bil och det var väldigt nära att ett par kallingar mötte sitt slutgiltiga öde.

Oavsett om brädbiten låg på vägen eller lossna från fordonet/släpfordonet så har det ju knappast knallat dit av sig själv, ska ringa Jürg på huvudkontoret i Bremen o fråga ska jag.

Förmodligen är det en virrig bilist, nybörjare med släp som röstar på miljöpartiet (motsvarande) och var på väg till återvinningsstationen med sin träbit eftersom han spillt Falu rödfärg på den, som tappat den.

Så nu har vi ett hatobjekt att gnälla på, united som bara hojare kan vara och med tanke på allt gnäll mot oss vi får utstå (inte alltid berättigat faktiskt) så ska vi banne mig ha åsikter om det här! Hade jag åkt hoj och överlevt det där (flisan missat) skulle jag läxat upp en bilförare verbalt värre än någon annan Rickard rättrådig någonsin gjort för att sedan putta ned ett släp i diket (om det inte skulle påverka trafiksäkerheten negativt naturligtvis).

:D

Rätt åt kärringen, sätt henne i skolan och förklara tresekundersregeln. Ligger man sådär nära får man räkna med en planka i nyllet, när framförvarande inte kan väja pga bil ligger i fältet bredvid.

Antingen kör man om fort som fan, eller så lägger man sig på korrekt avstånd bakom.

Last edited:
Rätt åt kärringen, sätt henne i skolan och förklara tresekundersregeln. Ligger man sådär nära får man räkna med en planka i nyllet, när framförvarande inte kan väja pga bil ligger i fältet bredvid.

Antingen köra man om fort som fan, eller så lägger man sig på korrekt avstånd bakom.

:rofl :rofl :rofl Sjukt kul :rofl

Jeflar i havet!! Krossas rutan på det viset? Va iofs bra fart i träbiten...

Jag tror tvärtom, att plankan lyfts upp från vägbanan av hjulparen på fordonet framför. Så att plankans mestadels rör sig i vertikal led, men är tämligen stilla i horisontalled i förhållande till vägbanan, så kamerabilen träffar plankan med bilens fulla hastighet. Hade plankan lossnat från fordonet framför, istället för att kastas upp från vägen, hade plankan närmat sig framrutan långsammare. Men det hade säker varit en totalupplevelse det med :gnissla

Last edited:
Och så var jag vaken nu. Shit vad skrämd jag blev, satt också och tittade på lastbilen.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman