Akrapovic till F800S som BMW originalreservdel

HurtsLikeHell

Rock solid and fast!
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Stockholm med hjärtat i Helsingborg
Hoj
BMW K1200s
Hur jävla glad som helst. Man kanske ska behålla hojen över vintern trots allt. Eftersom det är en reservdel från BMW så slipper man typa om och kan besikta med sliponet på. Sug på den alla icke-BMW-åkare! :yoparty

Låg försäkring+Akarpovic+kul hoj = F800S!!! :banana

Jag har dock inte sett något på deras (Akrapovic) hemsida än, bara hört det från BMW. Nån som har sett något på specs?
 
HurtsLikeHell skrev:
2340462 Hur jävla glad som helst. Man kanske ska behålla hojen över vintern trots allt. Eftersom det är en reservdel från BMW så slipper man typa om och kan besikta med sliponet på. Sug på den alla icke-BMW-åkare! :yoparty

Låg försäkring+Akarpovic+kul hoj = F800S!!! :banana

Jag har dock inte sett något på deras (Akrapovic) hemsida än, bara hört det från BMW. Nån som har sett något på specs?

Svaret jag fick var att det är under utveckling.

Själv kunde jag inte vänta så det bidde ett helsystem med kolfiberdämpare ifrån REMUS. Väntar spänt att dom ska ringa och säga att det kommit hem.
 
Lone Wolf skrev:
2340505 Svaret jag fick var att det är under utveckling.

Själv kunde jag inte vänta så det bidde ett helsystem med kolfiberdämpare ifrån REMUS. Väntar spänt att dom ska ringa och säga att det kommit hem.

Samma svar jag fick men det är ju bara att vänta lite. Blev du nöjd med Remus? Och vad kostade det?
 
Tror knappast någon, någonsin, har typat om sin hoj efter att ha satt på ett eftermarknadsslip-on.
 
HurtsLikeHell skrev:
2340521 Men det finns kanske en och annan som bytt tillbaka till originalet när det är dags för besiktning eller? Mr Outlaw aka xyx.

Du behöver inte originalet vid besiktning heller. Bara du inte överträder bullergränsen.
 
Kan inte svara på nöjd-frågan eftersom jag inte fått hem det än, kommer nog när som helst....
Kostade mer än vad jag både ville och trodde (9425:-), får väl dra in på någe annat ist.
 
xyx skrev:
2340530 Du behöver inte originalet vid besiktning heller. Bara du inte överträder bullergränsen.

wow. Det trodde jag inte. :fatta!

Lone Wolf skrev:
2340569 Kan inte svara på nöjd-frågan eftersom jag inte fått hem det än, kommer nog när som helst....
Kostade mer än vad jag både ville och trodde (9425:-), får väl dra in på någe annat ist.

Svara gärna när du fått den. Det vore kul att veta. Det är ju en del deg att knåda trots allt.
 
Last edited:
hur många kronor extra var det för att få köpa Akran som orginal-del.
sug på den du :hihi

F800 är annars en riktigt trevlig hoj, inte lika snygg på bild som IRL,
blev lite småsugen när jag såg den faktiskt, men 3 hojar i garaget
redan är minst 1 för många.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top