Akrapovic husa -03

nypan

WROOOM!
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
R1 -06
Tänkte höra om det är någon som vet om akrasystem till fs650e -03 passar till -04 -05 också. Och om det är någon som vet hur mycket effekt ökningen (ca) blir på -03or.

mvh/ nypan

nypan skrev:
Tänkte höra om det är någon som vet om akrasystem till fs650e -03 passar till -04 -05 också. Och om det är någon som vet hur mycket effekt ökningen (ca) blir på -03or.

mvh/ nypan
Effektökningen ligger på 5hk som högst (efter effekttoppen, där det vanliga systemet dalar ner ordentligt) och 3hk vid effekttoppen. Men det största är på vridmomentet nere på botten, där skiljer det 10Nm

Kan hända att det passar, har för mig att det tar i i förgasaren, minns inte helt säkert... Kommer säkert nån med ett riktigt svar snart.

ok, det ger alltså ganska så mycket mer vrid på botten. det skulle vara kul att höra vad andra med husa 650 kör med för helsystem/slipon och vad ni tycker om dom effekt/ljudmässigt och gärna lite pris info. det finns ju en djungel av olika system på marknaden.

mvh/nypan

Är det ingen som har helsystem/slipon på sin husa? Det är klart att det är många som har det men det kanske är för jobbigt att skriva något om det. Jag är ute efter ett helsystem/slipon men vet inte riktigt vad man ska välja, så jag är tacksam för svar/råd.

mvh/nypan

Köp det billigaste. FP är mycket för pengarna tex. Köper du för utseende, ljud, eller prestanda? Det första är det som kostar, tillsammans med det extra halvkilot eller vad det nu är som man sparar med titan. FP låter mycket å bra och ger bra prestanda för jättemycke mindre pengar än ett akra.

2000:- kostar en kam, ger 2-3hk *Edit, såg att hotcams inte finns till husa, men det finns säkert fler märken.
1200:- kostar en portning, vet inte vad det ger exakt på en husa men ganska säkert mer än 2-3hk... Lägger du till några tusenlappar till har du ventiler å ventilfjädrar å då snackar vi hästkrafter.
14000:- kostar ett akra i titan, ger 3hk på toppen av registret.

Last edited:
Jag är nog ute efter effekt/ljud men sen vill man ju inte att det ska se ut som skit heller. Ett nytt FP kostar 5900kr såg jag det måste vara ett ganska bra pris eller vad tror du? jag har inte sån fruktansvärd koll på priser. :kocko Du vet inte någon bra åf som har FP?

Tackar för svaren!

nypan skrev:
Jag är nog ute efter effekt/ljud men sen vill man ju inte att det ska se ut som skit heller. Ett nytt FP kostar 5900kr såg jag det måste vara ett ganska bra pris eller vad tror du? jag har inte sån fruktansvärd koll på priser. :kocko Du vet inte någon bra åf som har FP?

Tackar för svaren!

Som jag skrivit i en tråd nyligen (handlar om just FP) finns de att köpa hos Jocke Sport AB . Ingen aning om det finns någon annanstans. Gör en sökning här på SH och du lär åtminstone hitta några trådar angående detta ämne. :tummenupp

nypan skrev:

Tackar för svaren!
Jupp, fem å nio e helt okay pris! (jag köpte ett beggat FP för halva det) Det finns en kille här på forumet som importerar eller vad man kan säga, go get him!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman