Akra-slipon till KTM

Mikey2000

???
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
ingen för stunden..
Var hos KTM-försäljaren där jag bor, har just köpt en 625 SMC -04 och tänkte passa på att kolla priset på ett slipon och han säger att det bara finns Akrapovic helsystem till den modellen och inga slipon..
tycker det lät lite halskumt, nog måste väl det finnas ??! :va

Någon kunnig motard-guru som kan hjälpa mig ? och gärna en internetsida så man kan få se ungefärliga priser isåfal.. :)

Mikey2000 skrev:
Var hos KTM-försäljaren där jag bor, har just köpt en 625 SMC -04 och tänkte passa på att kolla priset på ett slipon och han säger att det bara finns Akrapovic helsystem till den modellen och inga slipon..

Någon kunnig motard-guru som kan hjälpa mig ? och gärna en internetsida så man kan få se ungefärliga priser isåfal.. :)

Verkar finnas ett slipon till 640, 660 finns bara helsystem till, 625 vet jag inte.
Mer info hittar du här:
http://www.akrapovic-ai.si/
Dock inga priser men ett helsystem ligger på 8000-9000:-

Mikey2000 skrev:

Tala då om för honom att han är dum i huvudet för det finns både akra och Ktm factory slip-on till den.

Krigge skrev:
Tala då om för honom att han är dum i huvudet för det finns både akra och Ktm factory slip-on till den.

Ja just det. Factory finns ju också :kocko glömde det.

Mikey2000 skrev:
Var hos KTM-försäljaren där jag bor, har just köpt en 625 SMC -04 och tänkte passa på att kolla priset på ett slipon ...............

Ja! Det finns 2 varianter från KTM, Det ena är det du har standard på din SMC och det andra är ett Acrapovíc-slipon. Akra-röret är riktigt fint o betingar ett pris av 4650:- ink mont.sats(kolfiberklämma, bult mm)
Bestyckas med ett 188´Mainjet i 660. I 625 är det förmodligen samma. Det fina är att det medföljer en dB-eater som man har i på bilprovn. och UR hemma för max ljud o effekt :)
Har funnits sedan 2004/07.
Vill du köpa ett så slå en pling 08-6736630

188 låter väldigt stort till 625:a med elstart.Min gick för fett med originalmunstycket + slipon och öppnad luftburk.Däremot fick jag gå upp en del i lågfart.

Perfekt, tyckte nästan att det skulle finnas jag oxå.. på tal om bestyckning, har för mig jag läst eller hört att dom är lite fett bestyckade från fabrik så dom gärna stannar på tomgången när dom blir varm?! :confused: nån som har några tips om det ??

Mikey2000 skrev:

Om du inte nödvändigtvis måste köra med Akra så finns ju t.ex. FP (som jag kör med :tummenupp) och Sebring slipon's åxå.

x

Mikey2000 skrev:
Perfekt, tyckte nästan att det skulle finnas jag oxå.. på tal om bestyckning, har för mig jag läst eller hört att dom är lite fett bestyckade från fabrik så dom gärna stannar på tomgången när dom blir varm?! :confused: nån som har några tips om det ??

Så här kör jag med min hoj just nu:

För det första är den helt avstrypt, d.v.s. även SAS-ventilen bortmonterad. Sen har jag öppnat luftburken både uppepå och på vänstersidan (där jag monterat ett 'filter'/'skydd' från KTM Sommer). Åsså på med ett FP slipon

Efter det kör jag med föjlande bestyckning:
Main 165, pilot 48, OBEKR-nål på fjärde hacket och blandskruven ut 1,3 varv.

Med 48 pilot går den en aaning för fett kanske men..... 45 vore nog idealiskt.

Jag har snott den här bestyckningen från en annan 625'a körd i bänk så... Utan att vara någon som helst fuggeguru så tror jag att jag hamnat hyfsat rätt.

x

Spider skrev:
Så här kör jag med min hoj just nu:

För det första är den helt avstrypt, d.v.s. även SAS-ventilen bortmonterad. Sen har jag öppnat luftburken både uppepå och på vänstersidan (där jag monterat ett 'filter'/'skydd' från KTM Sommer). Åsså på med ett FP slipon

Efter det kör jag med föjlande bestyckning:
Main 165, pilot 48, OBEKR-nål på fjärde hacket och blandskruven ut 1,3 varv.

Med 48 pilot går den en aaning för fett kanske men..... 45 vore nog idealiskt.

Jag har snott den här bestyckningen från en annan 625'a körd i bänk så... Utan att vara någon som helst fuggeguru så tror jag att jag hamnat hyfsat rätt.

x

Ungefär som jag .. fast jag kör med ett Gualdi slip (orginal till 525) liten burk=mycket ljud. Bestyckning är den som följde med avstrypningskittet.. tror stackarn går lite snålt nu, men ska kika på det till vårkanten.

Tackar.

Perfekt.. en får tacka för fina tips och hjälp.. då är det bara att invänta barmark och några inkörningstimmar innan man kan kasta på lite skoj :tummenupp

Köra in gör du väl bäst med slipon monterat, så det finns inga skäl att vänta...!! :D

ceasar skrev:
Vilka säljer FP??

Jag köpte mitt av Zmurfen :tummenupp här på forumet. Jag vet inte om han fortfarande har möjlighet att fixa fram rören eller inte. Det låg nere ett tag och han höll ev. på att plocka upp det igen. PM'a vettja.

x

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...