Akra headers till 640

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Någon som vet om det gör nån större skillnad med headers på en -05 640 som är 'standard kittad' med öppen luftburk, Akra slipon och ett snäpp större högfarts munstycken? Funderade på o slå till på en trimkam,headers och ett K&N filter under vintern. Kehin FCR41MX förgasare är rätt dyra :(

akra headers passar inte med sliponet, du måste ha "hela kitet" dvs ljuddämparen som är gjord för deras headers...slipon passar bara original headers

köpte en Tm40 till min 640 03:a, sedan bänkade jag den, gick
kanon fint, en Tm 40 är mkt billigare än keihin, kam är inte rätt väg att
gå enligt vad jag har fått höra från diverse kunniga människor, det ÄR
förgasaren som hämmar 640n! så mitt tips, köp en TM40 (Mikuni) och släng i
så ska du se att gas svaret är helt annat

akra headers passar inte med sliponet, du måste ha "hela kitet" dvs ljuddämparen som är gjord för deras headers...slipon passar bara original headers

Helt säker på det?
Nu kör jag iof en 660 -05 men där är det samma pipor till helsytemet som dom även säljer som slipon.

på 04 och äldre passar inte slip on på helsystem. på 05 och framåt tror jag att det passar

Super_Moto: jo jag vet, TM40 kostar 3000:- ungefär. Men ryktet säger att Kehin förgasare rokkar mer om man tunat den ordentligt.

Brooklyn: till -05'an så säljs det väl i 2 olika paket. Jag har inte sett nått helsystems paket så det borde funka...

Vi får se i vinter... för 10k så får man juh förgasare, headers och kamaxel ungefär... Men jag har en Ninja som behöver lite ompyssling oxo ;) Men en förgasare vore kanske lämpligt o stoppa dit vid nästa service ;)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT