Chrille skrev:
Nej, jag menade att Veidec är det enda raka nu för i MotoGPsammanhang har vi väl bara två förare och ett glapp i tillväxten. Även om Watz och Stigefelt är duktiga och kanske inte nått toppen än så är de inte i början av sin karriär. Sen finns det ju undantag så det är ju alltid spekulationer.
Om 3-4 år kanske det finns ett vettigare underlag för att på bred front sikta mot att få fram svenskar i de här sammanhangen, men idag tycker jag att det är rätt at krutet bränns på SS600
Jag hade bestämt för mig att han varit högst på pallen i år

Oavsett så är han en av de sanna hjältarna iom hans friska EM-satsning de sista åren.
Folkesson tog en tredjeplats på Assen i EM i år, vilket är ruskigt bra. Totalt en nionde-plats.
Alla em-resultat hittas här,
http://www.uem-online.org/goie02.html, Solberg enda nordbo jag hittar överst på pallen i år. Men Kba tog ju som sagt titeln förra året och rejält med vinster.
Folkesson har väl fått lida av skador precis som Watz i år tyvärr.
Det är inte så många som är i början av sin karriär i veidec heller, en del kommer hem och avslutar sin karriär i veidec, dessutom i topp.
Ser vi till nordbor, så har vi ju "lill-kallio" som börjar slåss i toppen av VM nu, "storkallio" kom 2'a i 250-EM och nosar nog på vm-kontrakt nästa år.
Nicolai Sörensen kom 4 totalt i 250-EM, Tatu Lauslehto, 10'a, Selmar 11'a.
Dessutom har vi Andreas Mårtensson, som fyller 20 nästa år, som redan plockat em-poäng och visar en spikrak kurva uppåt, så ingen som fyller på?

Dessutom tre snabba juniorer som börjar nästa år här hemma, Cajback, Sjöström och Hålén. Plus hela gänget i 125jr som satsar på 125r som GG styr och ställer med. Men visst, ingen är ännu lika snabb som Stiggy, eller har haft chansen att visa det, men hopp finns det iaf.