Ajajajajaj vad det var otäckt...

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date
Faan här frågar man om råd för att man inte vill få en fet blåsa och så tror folk att man bara dillar:D Jaja man får väl bjuda på det, och mavve. Du måste ha världens tråkigaste liv....

Sjukvårdsupplysningen, Fan har jag betalt för det får jag ju utnyttja skiten....

Mingves skrev:
Faan här frågar man om råd för att man inte vill få en fet blåsa och så tror folk att man bara dillar:D Jaja man får väl bjuda på det, och mavve. Du måste ha världens tråkigaste liv....

Sjukvårdsupplysningen, Fan har jag betalt för det får jag ju utnyttja skiten....
Har du ingen mamma eller pappa

*citat from djungelboken*

stifmaister skrev:
spola ALDRIG med kallt vatten eller lägg is på en "skollnings" skada direkt. e inge bra.. spola med ljummet vatten istället.. inte lika skönt men bättre

KawaChris skrev:
Det där får du nog utveckla lite för det låter helt fel :va

Därför att om man lägger på en massa is eller spolar med iskallt vatten under en längre tid så riskerar man att förfrysa den aktuella kroppsdelen i stället. Ur askan i elden...

KawaChris skrev:
Asså jag bränner tungan då och då och kan säga med empirisk erfarenhet att kyla hjälper och tungan är ju redan blöt :p
För upplysnings skull: :mattias

Tungan fungerar inte riktigt som hud. Ser inte heller ut som hud. Eller känns som hud.
Har du testat?

:rolleyes:

UrbanTiger skrev:
Man får kyla länge om det är på en större yta. Bränner man sig så värms ju vävnaden upp och den börjar falla samman (kokar sönder). Den processen fortsätter ett bra tag efter att man kylt ner till vanlig kroppstemperatur.

Följande står att läsa på www.apoteket.se

Sen när blev svalt vatten kallvatten?

Mingves skrev:
Men hon bor 100km bort...ingen annan som kan komma o blåsa? Ingen som kan sjunga "tulle lille" för mig?

Kanske försent nu men spola kallt vatten på länge, jätte länge!
Sen om det är ngn död hud ska du ta bort den innan du lägger på något bandage. Lägg på vit vaselin på brännskadan, lägg på en kompress och sedan ett bandage så det stannar kvar. Ha på det högst en dag, gör rent med att spola vatten och använd tvål och "skrubba" rent såret och eventuell död hud! Det gör antagligen ont som satan!!

Det är dom råden jag har att ge efter att ha bränt mig på bastu aggregat två gånger under ett år :huvet :huvet :kocko :kocko :fatta!

Som tur va var jag full så det kändes inget förrän dagen efter.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti