Aj som satan! Att inte hinna trycka till bakbromsen svider...

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Fan då har man slagit över för tredje gången, trodde jag hade lärt mig vid det här laget... Fick för mig av någon anledning att jag skulle bromsa med frambromsen när jag låg på bakhjulet så ser det ut som man kört typ en kilometer så hjulet slutat rulla. Hojen var fulltankad vilket gör den sjukt framtung och svår att få upp. Så jag tog i som fan, och väl uppe var jag inställd på att dra i frambromsen, men så gick hojen för långt och min hjärna lyckades väl inte reagera på att jag skulle klippa i bakbromsen som vanligt, utan hann inte göra nånting.

Hojen klarade sig ganska bra eftersom jag körde ganska långsamt och på 1ans växel, behöver bara ny reg plåt och fixa till blinkers lite. Men faaaaaaan vad ont jag fick! Satte mig på en gräsplätt direkt efteråt och orkade inte lyfta upp hojen, kände typ för att lipa :D så jävla ont det gjorde. Jag gled nämligen av och fick den hårda pakethållaren och blinkers rätt upp i skrevet, så ni kan ju gissa vart jag har skrapsår nu....:4skrika :gråta . Tanken har slagit mig innan att man borde ha suspensoar för säkerhets skull och nu har det bekräftats.:huvet

Blir väl inget ":ligga?" på ett tag antar jag :D :näsblod

Ska också börja lägga upp en tråd varje gång ja ramlar .. SH´s server lär jue klappa ihop rätt fort då!

Ska också börja lägga upp en tråd varje gång ja ramlar .. SH´s server lär jue klappa ihop rätt fort då!

För oss som inte är asfaltiologer och inte studerar den på nära håll speciellt ofta kan det vara en annorlunda upplevelse som man kan vilja dela med sig av... speciellt om man misst sin MANLIGHET i fallet :arsele :D

Själv göra, själv ha....:D

hmm been there done that.. fast då blev hojen mest skrot då den flippade ett antal varv på asfalten r6 03 rip helt enkelt och min röv såg ut som nån hade slippat bort det mesta och tryckt in jeans tyg samt asfalt.. fick skrubba med svinto eller vad det heter för att få bort.. =/ ajaj..

Det är inte lätt när det är svårt hörru :D

För oss som inte är asfaltiologer och inte studerar den på nära håll speciellt ofta kan det vara en annorlunda upplevelse som man kan vilja dela med sig av... speciellt om man misst sin MANLIGHET i fallet :arsele :D

Ha ha ja det var en annorlunda upplevelse, första vurpan som faktiskt gjorde riktigt ont och förde med sig lite handikapp :gnissla (skall inte gå in på detaljer heller:rolleyes: ). Skall innhandla suspensoar och bröstplatta sen har jag skydd som täcker precis hela kroppen :D . Är i alla fall glad över dom nya armbågskydden jag köpte igår som gör att jag kan skita i mc jackan och köra i bara tröja med dom på. Skrapade nämligen upp det vänstra skyddet ganska rejält, skönt att jag slapp skada armen också, hade varit lagom jobbigt.

byt hoj va fan :P kan ju inte åka på en slö 4 takt :D

Borde få den nya typ nästa vecka (DRZ 400 SM), har även uppkörning 9 Juni för Mellan kort. Därför är det riktigt onödigt att vurpa xr125an när den snart ska säljas :huvet .

har me dragit över 3 gånger men då har bak ramen pajat (gått av) men får se hur de går jag ska beställa bakbroms på styret i veckan :D

men de värsta är att man måste beställa från usa :huvet men de är ju billigare där än i sverige iallafall :D

Mmm, ska nog passa på att beställa feta krashpuckar och kanske till och med 12 bar på nätet. Får träna lite med hojen först så stoppies och wheelies sitter innan jag börjar träna seriös stunt. Ganska stor skillnad att byta från seg 125a till 400a, inte bara vikten och storleken men mest effekten.
Får börja lungt så man inte krashar igen bara, nog lätt att försöka gå för fort fram när man är van vid att dra långa stoppies och långsamma wheelies med gamla hojen.

Hehe, inte roligt du ;) Men det som inte dödar härdar, right?

är det förövrigt du som brukar glida runt här i Kba då och då? Får tacka dig för lite underhållning under lektionerna på skolan då ;)

Hehe, inte roligt du ;) Men det som inte dödar härdar, right?

är det förövrigt du som brukar glida runt här i Kba då och då? Får tacka dig för lite underhållning under lektionerna på skolan då ;)

Ha ha ja det är det nog, jag kör i princip som en galning varje dag. Vilken skola går du på? :)

(Det var föresten på freeport jag slog över när jag tränade, finns två revor i asfalten där nu :D och antagligen även olja/bensin kvar, gick dock o slängde glas splittret från backspegeln)

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...