Aj ont i armen. Led eller muskel.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag vaknade i natt kl 0300 av att det gjorde satans ont i vänster tricep. Jag kunde i räta ut armen eller böja den särskilt mycket. På två timmar kunde jag inte göra mycket alls p.g.a allvarligt smärta. Nu vaknade jag av att en arbetskompis ringde och fråga var jag är. Nu funderar jag på om man ska till sjukan bara p.g.a en tokträningsverk.

Vad kan det vara?

Jag tränade hårt i måndags så rejäl träningsverk hade jag i båda armarna. Men detta är inte bara träningsverk. Det gör ont i muskeln över armbågen. Både när jag ska räta ut arman och om jag försöker böja den. Jag har provat att böja den hela vägen. Jag kommer inte hela vägen då smärtan motsvarar ett benbrott. Men det blir inte bättre efter. Så kramp verkar det inte vara. Vad kan det vara?

Jonte VSB R-T skrev:
2437811 Jag vaknade i natt kl 0300 av att det gjorde satans ont i vänster tricep. Jag kunde i räta ut armen eller böja den särskilt mycket. På två timmar kunde jag inte göra mycket alls p.g.a allvarligt smärta. Nu vaknade jag av att en arbetskompis ringde och fråga var jag är. Nu funderar jag på om man ska till sjukan bara p.g.a en tokträningsverk.

Vad kan det vara?

Jag tränade hårt i måndags så rejäl träningsverk hade jag i båda armarna. Men detta är inte bara träningsverk. Det gör ont i muskeln över armbågen. Både när jag ska räta ut arman och om jag försöker böja den. Jag har provat att böja den hela vägen. Jag kommer inte hela vägen då smärtan motsvarar ett benbrott. Men det blir inte bättre efter. Så kramp verkar det inte vara. Vad kan det vara?
Du träffar väl en tjej, inte ska du känna så där i armen:va

Nej skämt åtsido, men lättare att kolla det på sjukan än här tror jag..

Orka gå dit för lite värk. Men men.

UrbanTiger skrev:
2438061 Orka klaga på internet över lire r*nkvärk :rolleyes:

Jag runkar inte med vänstern. Har för dålig motorik i den handen. Eller så kanske jag bara är van med högern.

Men denna r*nkvärk motsvarar ett nice benbrott som måste rätas till.

Nu ska de i alla fall ringa från vårdcentralen om 1,5timme. Min mamma säger att det nog är inflamation efter överansträning. Jag blir som hulken när jag tränar. Bärserk!

Men nån blodpropp är det nog inte om jag inte lyckas efter några år av skräpmatsberoende.

Nursey skrev:
2438138 Du har säkert fått en slitning i muskelvävnaden..träna försiktigt fifan:tummenupp

Vad gör jag åt det?
Om jag inte skulle tävla i helgen skulle jag nog inte ha så bråttom.

:D .. kör man för hårt så sliter man ut dem stackars musklerna o sen kan man inte köra alls...

Om man e klen vill säga... vi riktiga män bryr oss inte om såntdär vi kör på ändå... välj själv..:rolleyes:

Jonte VSB R-T skrev:
2438096

Men nån blodpropp är det nog inte om jag inte lyckas efter några år av skräpmatsberoende.

Tänk på att hälsogurun Fredrik Paulun fick en blodpropp i skallen efter att ha spräckt ett blodkärl i halsen när han körde bänkpress med benen högt.

Nu tror jag inte heller på blodpropp utan hellre nån skada på muskeln.

har du haft uppehåll ett tag och tränat hårt direkt så kan det väl va det eller inte värmt upp ordentligt och tokryckt:näsblod

annars är det väl nåt fel :rolleyes:

Jag kör inte med vikter. Bara vanlig shoto/boxningsträning.

Jag har haft uppehål länge så till och med jag fattade att jag drog igång lite väl hårt. Kändes rätt tydligt.

Anledning att jag fråga är att andra gånger jag skadat mig och varit macho har det slutat värre än om jag kollat med läkare direkt.

Skallbasfraktur
Axel ur led (drog tillbaka själv)
M.m

Brukar ju inte vakna mitt i natten av smärta så jag tänkte att det var lite mer än träningsverk.

Men jag är nog för tunn. Ska tuffa till mig lite mer. Kanske strunta i att vila och gå och härda tinning och ögonbryn mot nån betongsugga.

Vila i några dagar. Har det förvärrats eller inte blivit bättre kan du soka vård!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg