Aj! Bär handskar iaf!

Swedie skrev:
Köp inte handskar med nitplattor där... Kan endast se i mitt huve hur dessa greppar marken o det bara blir värre.
Har kört med Helds hanskar med nitar och tycker det är kanon. Nitarna är avrundade och glider fint på backen och skyddar betydligt bättre än enbart skinn. Rekommenderas varmt.

Johan skrev:
Har kört med Helds hanskar med nitar och tycker det är kanon. Nitarna är avrundade och glider fint på backen och skyddar betydligt bättre än enbart skinn. Rekommenderas varmt.
Har oxå haft nitar tidigare, dock inte ramlat med dom. Vad jag sett var nån handske som hade nitar som hade fläkts upp som en kött-ros.

behövs verkligen inte bli så bara efter en mc vurpa. För ca sex år sedan cyklade jag på morsans bike. satt baggehållaren (det blev chopperställning) och skulle åka ner för en tre meter kort kulle. Självklart så lossnar ena gummihandtaget från styret så att jag svänger tvärt till med andra handen. Cykeln kommer på sne, jag ramlar och glider två meter på bara höft och vänster armbåge. Blev så djupt att man kunde skymta benet i armbågen. Dagen efter var jag hos skolsystern som plockade ut sten med en pincett och skrubba med en scotch-brite liknande svamp... SMÄRTA!!!

Last edited:
sådär som hans hand såg ut, så såg min oxå ut fast jag hade sår över hela handen och på alla fingrar förutom tummen... :tummenupp

gjorde inte ont alls först, för det ända jag tänkte var; måste ha bort hojen ifrån vägen innan polisen kommer :3freak

men på sjukhuset så kom värken. i alla fall, det läkte på bra och efter ca 3 månader syntes nästan ingenting, och nu har jag inte ens några ärr.

det som gjorde mest ont var att folksam vägrade ersättning för hojen (jag lekte lite :kocko ) plus att en j*vla idiot i bil mötte mig när jag låg och gled på marken efter hojen, men han stannade inte ens!!! :fatta!

så använd handska pojkar...

Swedie skrev:
Köp inte handskar med nitplattor där... Kan endast se i mitt huve hur dessa greppar marken o det bara blir värre.
Du har helt rätt ang nitar och metall i handflatan, det är förödande dels av egen erfarenhet. Risken att bli bränmärkt är överhängande. Har en kompis som kom på den utomordentligt korkade idén att använda slaktar handskar (gjorda som en metallbrynja) han körde omkull med dom på sig i dag funkar inte häderna specielt bra på honom med tanke på kraftiga bränskador som gjort skinnet så strävt och spänt att fingrarna inte kan böja sig + att han har ont i händerna konstant. trots att det är många år sedan det hände... Det är värt att lägga ganska stor slant på handskar.

Stolten skrev:
Jag har aldrig ramlat med min motorcykel och sen är man ute en dag och cyklar på en helt vanlig cykel... Och när jag glider omkring och är allmänt cool så tappar jag mina Uber grymma solbrillor! Och man kan ju inte stajla utanför cafeèt utan dom så jag drar fort som attan in kopplingen... :kocko :kocko

Nu är ju inte detta nått mot dom bilder som visas längre upp... Men det är bevis på att cyketillverkare är dumma i huvudet.. Frambromsen ska vara på HÖGER sida... Inte vänster... :fatta!

Vad är det på bilden?. Ser ut som.., ja vad fan ser det ut som?

Handskar i all ära!!

Fundera på hur övriga kroppen ser ut ni som kör utan skinnställ, när man gått omkull och glidit på asfalten ett par 20 tal meter!!

Just det tänkte väl det, använd skinnställ :tummenupp

JB

Stolten skrev:
Nu är ju inte detta nått mot dom bilder som visas längre upp... Men det är bevis på att cyketillverkare är dumma i huvudet.. Frambromsen ska vara på HÖGER sida... Inte vänster... :fatta!

Gjort nästan samma sak när jag cyklade hem från jobbet vid 04 på morgonen.

Trött efter 8 h jobb och van vid motorcykel så "kopplar man" och rör vänsterfoten för att växla i uppförsbacken. :kocko :3freak :rofl
Fint att komma på sig själv med att det är en vanlig cykel när man håller på att ramla. Lyckades hålla den på hjulen iaf.

Enligt Held så är vitsen med nitarna på handsken
att man ska glida på asfalten istället för att bryta
handleden.
Sen är mina Held fodrade med Nomex innanför nitarna
för att undvika brännskador.

ont i händerna, visst! men tänk på att det är ju faktiskt värre att inte kunna använda DEM (om man föredrar båda...) eller DEN (om man klarar sig med en.)
:D :gnissla :hihi :rofl

Såg där såg mina händer också ut i somras men det finns bara kort på arslet som syns på min avatar, efter det så har jag slutat stunta i shorts och linne

Swedie skrev:
Har oxå haft nitar tidigare, dock inte ramlat med dom. Vad jag sett var nån handske som hade nitar som hade fläkts upp som en kött-ros.

Har ett par hald eller held som efter första vurpan på sviestad såg ut precis som swedie menar. Lämnade dom till lokale skräddarenför omsömnad uta kopparskiten och nu funkar de kanon fortfarande efter tre vurpor till :tummenupp
Summa summarum: nitar är kass

Back