aj aj aj...

• Thread starter Thread starter #2
  • Start date Start date

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Hoj
Paus
Kan nån vänlig själv ge mig ett tips hur jag ska bli av med min svullna influensa hals som gör så försbaskat ont hela dagarna!!
okej inte bli av med hela halsen men "ontet" iallafall!! :död

#2 skrev:
Kan nån vänlig själv ge mig ett tips hur jag ska bli av med min svullna influensa hals som gör så försbaskat ont hela dagarna!!

Drick MYCKET vätskor och bara vila. finns inte så mycket annat man kan göra faktiskt...

Krya på dig :tummenupp

#2 skrev:

Kok upp ca. 1 liter vatten och salta det så in i h*elvete mycket. Det ska vara så salt att du spyr om du råkar svälja det. Rör om, ställ in i kylen och låt det svalna. Sen gurglar du det ett par ggr om dagen. Naturligtvis får du göra mer ifall det skulle ta slut :tungan

Det hjälper skitbra på mej iaf, jag blir av med halsontet mycket snabbare än vad jag blir annars :)

Krya på dej!

Pressa en citron i ett glas o ha i så mycket salt så det slutar att lösa upp sig. Det ska vara alldeles tjockt med salt i botten.
Rör om o svep.

Det är vidrigt men halsonten försvinner på engång o håller sig borta i några timmar.

smärta är en känsla, och känslor är för kvinnor. Stå ut!

foppa skrev:
smärta är en känsla, och känslor är för kvinnor. Stå ut!

Du jag vet nog vad smärta är! Garanterat!(men du har ju liiite rätt: Pain is temporary, Glory is forever!!)

Ni övriga tack för tipsen.. får testa lite "häxdrycker" då imorrn. :tummenupp :D
Nu ska jag enbart placera mig under täcket!:trött

Varm svartvinsbärsaft, lite Havanna Club och finsk ångbastu :tummenupp

Fan vad många vidriga huskurer det finns. Ät glass, det är gott och kylan minskar svullnaden och bedövar smärtan.

/HW

HW skrev:
Fan vad många vidriga huskurer det finns. Ät glass, det är gott och kylan minskar svullnaden och bedövar smärtan.

/HW

men vad jag förstått är inte mejeriprodukter (om det nu finns någe mjölk eller grädde i glass?) någe vidare mot halsen, bakterierna osv. ska tydligen trivas ganska bra i det...

Back