Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Coola Ola skrev:Men ärligt, plasthjälmar är godkända de med. Visst, man kan inte lacka dem och de håller sämre efter några år men det är ju inte så att man dör om man klotar med plasthjälm istället för glasfiberhjälm. Har iofs komposithjälm själv och kommer förmodligen aldrig köpa plasthjäm men det känns som många tycker illa om plasthjälmar bara för att, sas.
PacMan skrev:Kan nån förklara varför en plasthjälm är sämre vid en vurpa? Tål den mindre skrap mot asfalten, är den sämre på att ta upp smällar eller både och?
Carolina Riedel skrev:RocketQueen
Åk till stället som jag tippsade om.
Där hittar du allt
RocketQueen skrev:Ok mitt lilla huvud är jag väldigt rädd om så det får bli integral.
Klart kvalitè går framför design!
By the way så finns de ju garanterat snygga glasfiber hjälmar också.
Finns de ingen modell av glasfiber hjälm som påminner om airoh Warrior?
Stackars er jag bordeju bara åka iväg o kolla men alltid kul att höra från mer erfarna liksom.![]()
jesse_j skrev:Vad ska du ha om du inte har integralhjälm...crosshjälm![]()
RocketQueen skrev:ha ha. du ser ja blandar ihop allt. Jag menar glasfiber eller plats.
Mycket att tänka på. Lite ny på området. :kocko
jesse_j skrev:Jag såg tillfälle att mästra och tog den![]()
...nu kan jag äntligen gå och lägga mig![]()
välkommen till sporthoj förresten...
PacMan skrev:Kan nån förklara varför en plasthjälm är sämre vid en vurpa? Tål den mindre skrap mot asfalten, är den sämre på att ta upp smällar eller både och?
Ej att förglömma är frågan om vikt. Vid en klotning är som ni lärt er på körskolan (eller fysiken i högstadiet) rörelseenergin kvadraten större än vi halva hastigheten. Detta betyder i paktiken att huvudet blir betydligt "tyngre", likaså hjälmen. Detta betyder i praktiken att en tyngre hjälm ökar riskerna för svårare skador. En polare till mig köpte en plasthjälm (Caberg någonting) medan jag köpte en Arai. Min väger typ hälften så mycket, vilket är skit samma när man kånkar runt på den, men inte lika skit samma om man kör in i något....
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |