Eftersom jag är på bra humör inatt så ska du få några till gratis tips:
Du behöver inte ursäkta lusten att modifiera/förbättra sina prylar för mig. Jag förstår absolut tjusningen med det! Men då den syssla du tänker börja med per definition är livsfarlig så bör du nog heller ägna så mycket energi som möjligt åt att fundera på vilka "mods" du kan göra med
dig själv för att köra bättre än vilka mods du eventuellt kan göra på en hoj för att få ut 2,4 hk extra.
Skit i att satsa tusentals kronor på motortrim. Satsa istället pengarna på att åka på mc-utbildningar, bankurser, bandagar, bra däck, bättre dämpare, umgås med mc-polare och jäkla bra skyddsutrustning. Du kommer att få ut
ENORMT mycket mer av ditt mc-liv o du väljer den vägen istället för att bli medlem i puts o posörklubben som bara är snabba rakt fram. Det finns tillräckligt många sorgliga medlemmar där som det är. Många av dem tröttnar på mc-livet rätt så snabb och anledningen är nog att de helt enkelt har prioriterat helt fel. De har ofta en jäkla bra maskin men förstår helt enkelt inte att de inte kan utnyttja den. Det vore väl ändå såväl tragiskt som löjligt om du fixar till en hoj som faktiskt är snäppet bättre än original men ändå inte har kompetensen att utnyttja den?
En kawa z750 har 106 hk i original. Det ger en accelerationstid 0-100km/h som är snabbare än den dyraste porschen som finns att köpa. Tror du verkligen att du som nybörjare behöver nå snabbare mellan benen än det? Faktum är att om du är någorlunda normal så kommer det att dröja många år innan det är kawan som är den största begränsningen i ert team.